Eplesnegle, død?

Jeg skulle få den gravide mollyen min opp i fødekaret, og klarte å måke en eplesnegle ut av akvariet i det jeg fiska den opp med håven. Oppdaget det ikke med en gang, så den ble liggende på gulvet litt... Kasta den oppi med en gang jeg så den ca 20 min seinere, men den ser rimelig død ut. så i går kveld skulle jeg til å kaste den, men da jeg plukka den opp forsvant den inn i skallet sitt. Så jeg gikk derfor utifra at den levde allikevel. men den ligger fortsatt på siden halvveis ut av skallet sitt som et slakt. kan det være den forsvant inn i skallet pga måten jeg holdt den på eller noe? tror dere den er død?
Har selv rundt 20 stk eplesneiler, og dem greier fint 20 min og mye lengre tid utenfor karret før dem dør. Hos meg kan en sneile ligge rolig i 1 ja opp til flere dager uten å røre noe særlig på seg, ligger gjerne med litt av kroppen ute-men kan også ligge helt inni skallet-jeg tror ikke den er død.
La den være litt til å så evt skjekk den opp, vis den trekker seg inn når du tar på den så er du ihvertfall sikker på at den lever.
er du sikker på at du greide åfå den ut av karret når du drev å fanget Mollyen? Veldig viktig med tett topp, ellers så tar eplesneilene seg en tur når natten kommer
Tenkte kanskje den fikk seg et hardt støt også når den gikk i gulvet... Får gi den litt mer tid da
Så lenge skallet ikke er knust så tålte den støtet. Men ja gi den litt tid. Har den ikke rørt seg utover dagen og ligger halveis ute av skallet så hadde jeg sjekket den.

Hvis du vil være sikker;
ta den opp og lukt på den.

Lover deg at du kjenner det på lukta hvis den er død, det lukter helt for jævlig.
Se opp for brekningsreaksjon..!
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap