Reker og salt?

Jeg byttet nettopp ca 10 liter vann i 45-literen min, hvor jeg har krystall, kirsebær og humlereker.

Tenkte meg ikke om, men slang ca 1 ts jod-fri salt oppi.

Hva vil rekene si til dette?
Legge seg ned å dø i protest?
Det går helt fint. 1ts er ingenting.
Hvorfor jod fri? rekene kan ha gått av litt jod pass på og ikke ta så mye salt da ikke en favoritt
ja
Hvorfor jod fri? rekene kan ha gått av litt jod :) pass på og ikke ta så mye salt da ikke en favoritt:)

De kan ha godt av jod, men ikke for mye?

Hva er passe i en 45 liter da?

Grunnen til at jeg brukte uten jod er at det er det jeg bruker selv i matlaging
ja

1ts er mer enn nok
Jeg henger ikke helt med jeg... Hvorfor har du begynt å bruke salt i akvariet ditt?
Terapitanktenker
Jeg henger ikke helt med jeg... Hvorfor har du begynt å bruke salt i akvariet ditt?

Jeg har ikke begynt med det på noen fast basis, men hvis fisk har dødd feks pleier jeg å slenge oppi litt.
Og to reker hadde dødd de siste dagene.

Kanskje bare en "overtroisk" greie jeg har
Jeg ville ikke saltet rekene uansett..

Ganske fortvilende å se reker bukke under. Er liksom ingenting man kan gjøre bortsett fra forsiktige delvannbytter og stabile og rene forhold. Aquasafe kan være en ide hvis du mistenker kobber. Reker er utrolig følsomme for metaller.

Hva skjer med rekene dine? hvor mange har du av hver art og hvor mange har du mistet? Lurer litt siden jeg har hatt enorme tap selv på enkelte Caridina arter.

Jeg kjøpte seks humlereker, har sett fire i det siste.
Men de går litt i- ett med bakgrunnen, dessuten virker det som de skjuler seg mer enn de andre?

Kirsebærrekene er store, og flere er knallrøde.
Mistet en hann forleden, aner ikke hvorfor.

Krystallene er også (så vidt jeg vet) nesten fulltallig, det var en slik jeg tok en snegle i å gnafse på igår.

Forresten har humlene byttet skall, finner stadig tomme skall. Og pga størrelsen tror jeg det er de.
Virker som at det går bra da

Reker skifter skall i ett sett.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap