Gule eplesnegler

Har fått egg i to forskjellige kar.
Spørsmålet er hvor lang tid det tar før eggene klekkes?
Plussmedlem
ariel
Har fått egg i to forskjellige kar. Spørsmålet er hvor lang tid det tar før eggene klekkes?

Det spørs på temperaturen. Temperaturen bør vera mellom 18 og 28 grader. Jo varmare, jo kortare tid tar det før egga klekker. Det kan ta ei vekes tid, så vidt eg hugsar.

Dersom du har fått eggklaser i to kar, ville eg fjerna den eine. Det blir NOK snegler med den eine klasen, tru meg!
Plussmedlem
Eggene klekker etter mellom to og fire veker, avhengig av art og temperatur.
Gule eplesnegler
Tusen takk for raskt svar.

Da er det bare å vente på
at de små gule klumpene skal
klekke, og komme krypene ned
i akvariet.

Holger Lockertsen
Temperaturen bør vera mellom 18 og 28 grader. Jo varmare, jo kortare tid tar det før egga klekker.

Jeg oppdaget en kjempeklase med egg på dekkeglasset under lysrørene...blir det noe av dem tro?
Skulle kanskje tro det blir litt i varmeste laget der...?
Vil tro at så lenge luftfuktigheten er høy, skal det gå bra. Men som sagt, det må være fuktig!
Inaktiv bruker
Pisces
[QUOTE=Holger Lockertsen] Temperaturen bør vera mellom 18 og 28 grader. Jo varmare, jo kortare tid tar det før egga klekker.

Jeg oppdaget en kjempeklase med egg på dekkeglasset under lysrørene...blir det noe av dem tro?
Skulle kanskje tro det blir litt i varmeste laget der...?

Dette går helt bra, og så lenge du har dekkglass så ligger det implisitt at fuktigheten er høy nok for disse.

Ofte når jeg har fått eggklasene på steder jeg ikke ønsket, så fjernet jeg klasa og la den på en isopor bit, så da lå eggklasa og fløt i vannskorpa, morsomt å se på.

Svein
etter at klasene har stivnet så kan du stort sett flytte på dem så mye du vil

i et av karene mine hadde jeg problemer med at de nyklekte sneglene ble sett på som mat, de store fikk være i fred, så jeg knakk løs klasen og flyttet den over i et annet kar.. jeg bare la den oppi et hulrom i den heldekkende toppen... funka kjempebra det

Berging av egg.
Svein A
Ofte når jeg har fått eggklasene på steder jeg ikke ønsket, så fjernet jeg klasa og la den på en isopor bit, så da lå eggklasa og fløt i vannskorpa, morsomt å se på. Svein

Dette var nyttig lesing.
Fikk mine første eplesnegleegg - 2 klaser for 3 dager siden etter at jeg flyttet damen over i et yngelkar med mye mating. Hurra!

Fjernet den ene digre klasen (ca 7 cm), og beholdt en på rundt 2-3 cm da jeg ikke ønsket SÅ mange snegler.
Plutselig så jeg klasen var løsnet og lå på bunnen av akvariet. Berget den umiddelbart og la den på en isoporebit i akvariet. Den ligger og dupper fint der.

De lå under vann maks 1 time. Går dette bra?
Hvordan vet jeg om det ikke gikk bra? Vil de ikke klekke, eller begynner de å lukte?

Har kun 2 store eplesnegler og skulle gjerne ha flere, så det har vært veldig artig om jeg fikk det til.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap