Hvor skal jeg putte rekene?

Jeg har lagt av 5 Amanoreker i butikken (de kom med fly i dag, så jeg burde ikke ha de med hjem i dag...). Men så lurer jeg på hvor jeg skal putte de? I 200 l går det skunkbotia, så dit havner de ikke. Så alternativet er 64 literen, der det går Guppy og yngel av andre levendefødere (ikke akkurat overbefolket i karet) og en drøss planter. Andre alternativet er et 43 liters kar jeg har til "snegleoppdrett" og en nyskaffet kampfisk hanne. Jeg bør vel skaffe han ei kone og ei elskerinne snart (???) Uansett, det er de alternativene jeg har. I lillekaret blir det nok mest alger... Det er det et luftdrevet filter og lite planter.
64 litern blir et godt hjem for dem.
Jepp, det er jo størst, med mye planter. Men jeg har ikke akkurat problemer med alger... Eller planterester. Har en DIY gående, men plantene tar alt... Skal jeg ta ut litt planter?
Reker tusler rundt på bunnen og "fikler" med sandkorn og peller i seg spiselig småtteri de finner, ofte så smått at vi ikke engang ser det med det blotte øye. Matrester og begynnende alger finner de helt sikkert i et kar i drift.

Jeg ville puttet dem i 64 literen. Litt avhengig av hvor store de er når du får dem, vær obs på at små reker kan bli sugd inn i filteret slik at du evt må dekke det til.
Jeg var ikke klar over dette og puttet 7 små Kirsebær reker i en 19 liter. 4 av dem forsvant fort... Det var ikke fisk i karet, kun snegler. Regner med at filteret "tok dem"...

PS! Hva koster en Amano-reke nå til dags?
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap