krabbe- dromia enythopus

hei! jeg så ferskvannskrabbe på en butikk i trondheim forleden. den trengte ikke stort kar, ikke landomeråder. den var kjempe kul men jeg vet ikke om den kan ta snegler. søkte på fiskebasen men fant ingenting. går den ant å registrere i fiskebasen? vil vite litt mer om den...
Prøvde å Google "dromia enythopus" men fikk svært få resultat. Spørs om ikke dette navnet er galt. Ut ifra de få bildene som dukket opp ser det ut til å være en Pseudosesarma moeshi.

Denne trenger forøvrig landområdet, så hvis det er denne så har du blitt feilinformert.
tror ikke det var den... hvis noen lurer på hva den koster så er det 79kroner. jeg prøve også å google. fant ikke noe brukbart, men tror jeg ¨så noen bilder.
FS
tror ikke det var den... hvis noen lurer på hva den koster så er det 79kroner. jeg prøve også å google. fant ikke noe brukbart, men tror jeg ¨så noen bilder.

Vil anbefale deg (og andre) å ikke kjøpe krabben før den er idensifisert med riktig navn og du har studert hva den krever av vann/land o.l.

Du kan prøve å ringe butikken du så den i og høre om de har noe annet navn på den? Den står helt sikkert oppført i bestillingslistene deres. Da er det kanskje lettere å identifisere den.

Men som sagt - ut fra de bildene jeg fant i Google ligner det på en Pseudosesarma moeshi. Klørnes størrelse varierer med alder på krabben.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap