Egg eller sykdom?..

Lurer på om noen kan hjelpe meg litt..

Jeg har fått mange hvite prikker på mine røtter som jeg ikke veit om er egg eller sykdom.
Jeg har spurt litt rundt etter hva det kan være, noen sier det er egg fra mine snegler..
Har 3 tigersnegler.

Noen som har noe forslag?..
Egg
Det er heilt skkert egg fra tiger/sebra sneiler har det selv og det tar år føre dei er vekk viss du ikke høytrykkspyler røttene og dei klekker ikke lurer på om noen har fått frem tiger/sebranegler
Jeg har prøvd og funnet ut litt om snegler på nettet, det eneste jeg har funnet ut er at hvis de legger egg under vannet så drukner egga hos noen arter.
Men jeg vei ikke om det er forskjellig fra art til art hvordan de legger egga sine..
Jeg mener å ha lest at tigersneglene legger egg under vann, men at eggene ikke klekker i fersk vann. Synes å huske at de trenger saltvann? Kan ikke finne hvor jeg har lest det nå.

Det er sikkert noen andre som kan svare mer nøyaktig og kanskje har en link til deg slik at du får mer info.

(Eplesnegler derimot legger egg i klaser over vann.)
Riktig som Ruth skriver, tigersneilene legger egg under vann, noe som også mange andre sneiler gjør. Men eplesneilene legger egga sine over vann. Er nok ganske sikkert at det er egg. Har ihvertfall aldri hørt om noen sånn sykdom
RuthA e Bakk
Jeg mener å ha lest at tigersneglene legger egg under vann, men at eggene ikke klekker i fersk vann. Synes å huske at de trenger saltvann? Kan ikke finne hvor jeg har lest det nå.

Stemmer nok det ja. Tigersneglene legger egg under vann, men de må flyttes til brakkvann for å klekkes.
Jeg har et 60l akvarium stående som ikke blir brukt, hvordan hadde det vært og brukt det til klekke sted?.. Hadde vært inntresant og fått de til og klekke..
Men jeg veit ikke hvor fort de må flyttes til et annet kar jeg etter at egga har blitt lagt?..
Dette er det eneste jeg har funnet foreløpig. fortsetter letingen.

Fant en til, engelsk en

Var egentlig ganske nedslående i forhold til oppdrett begge to lykke til
Så ikke helt bra ut nei.. Var ikke så mange som viste noe om det så jeg..hmm
Er det noen andre snegler som er lettere og få til da?.. Hva er den ultimate biotopen for snegler?..
Espen Sandbakken
Er det noen andre snegler som er lettere og få til da

Sandsnegler og eplesnegler
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Sogn Dahle
Reklame for plussmedlemskap