Sneger noen spørsmål?

Jeg var i butikken i går å kjøpte 3 eplesneger. Ble helt hekta å nå vil jeg ha et kar med bare snegler. lure på om jeg trenger varmekolbe og pompe til di (vært lettere uten) ? Vordan bun dekken må jeg ha for å ha kuli ål å sansnegler? kan jeg bruke standar akvarie grus?
Kan kuli ål å sansneger være i samme kar? Mår kare være got beplantet? Tekte på et kar med bundekken, en rot å javamose, en vanlig lampe som lys ca 50l kar er det ok?
Kan bare svare på spørsmålet om eplesneiler eg-vis tempraturen i karret blir noe særlig under 24 grader, så vil eplesneilene omtrent slutte å bevege seg, blir veldig innaktive-så ja jeg mener du bør ha varmekolbe og pumpe et sneile karr-sneilene lager ganske mye avfall.
Kuhlii ål og sandsnegler
Kuhlii ål trives best i grupper, de er natt aktive og trenger fin grus. Bruker selv den fineste biltema sanden og de elsker den. Kuhlii ål trenger mange gjemmesteder for å være aktiv om dagen, jo flere gjemmesteder jo mere ser du til dem. Har laget noen huler selv av altaskifer. De er dessuten flinke å lage sine egne ved å grave i sanden under røttene.

Ang. sand snegler så har jeg selv tenkt å skaffe meg noen å ha sammen med kuhlii ålene mine. Disse trenger også finkornet sand siden de graver seg ned. De oppfører seg vist omtrent som meitemark i jord.

Ang snegle kar, post hornsnegle tåler temperaturer fra 5 grader.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap