Hvor mange reker kan man ha i ett akvarie?

Har spekulert på hvor mange reker en kan ha i ett akvarie. Jeg har sett i basen og den viser jo at reker trives i rimelig små akvarier. Hvordan beregner man hvor mange en kan ha av rekene oppe i akvariet, regner man som for fisk eller er det en anet mål for reker.
i et tomt kar med bare reker og masse planter kan du regne ca 3reker pr liter gjerne mer
Hva slags reker er det snakk om?
ja
i et tomt kar med bare reker og masse planter kan du regne ca 3reker pr liter gjerne mer ;)

Det avhengeer jo av hva slags reker det er snakk om. Du kan ikke ha 3 Macrobrachium assamensis pr liter vann.

Det kommer også an på størrelsen på karet.
Joa men nå tenkte jeg mer på kirsebær osv.. reker
Har et sted mellom 200 og 300 kirsebærreker i en 45-liter og det går tilsynelatende knirkefritt! Frykter at faren for sykdommer øker med antallet, men selger unna og flytter over etterhvert som de vokser...
Har 8 stk macrobrachium assamensis(indisk kloreke) sammen 2 scalarer, 1 ancistrus, 1 L134 og 2 L144 i en 220 liter og der er bånn fylt opp. + 10-12 eplesneiler.
Har nå 10 stk indiske kloreker i en 60ltr. De er veldig aktive og bruker hele akvariet. En har funnet ut at toppen av filteret er en fin plass (kongen på haugen!).

De er stadig på glasset og helt opp i overflaten på evig jakt. Disse er ikke så store enda, 2-3 cm lange.

Ville ikke ha flere oppi, og lurer litt på om de egentlig også kunne vært færre.
Mener jeg leste et sted at på kirsebærreker og lignende reker, kan du ha 10 pr liter Kan nesten se for meg 290 reker i rekekaret mitt, så jeg ville tatt det med en klype salt, men 5 reker pr liter går nok bra
Tilfeldig bekjentskap
© J.W. Armbruster
Reklame for plussmedlemskap