hissig kulehann
hei hei har 4 ferskvannskulefisker (Carinotetraodon irrubesco). En hann og 3 hunner. Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på oppdrett av disse, men hannen er litt hissig på damene, så jeg lurer på om dette ødlegger kjangsen for at jeg får små kuler?
Jeg har hatt de en god stund i sammen så hannen er ikke så stygg med dem... :P Det ser ut til at de trives veldig bra ellers
bilde av en av damene og hannen
Jeg har hatt de en god stund i sammen så hannen er ikke så stygg med dem... :P Det ser ut til at de trives veldig bra ellers
bilde av en av damene og hannen
Postet 31.07.06 kl 14:48
Postet 01.08.06 kl 14:04
Postet 01.08.06 kl 19:28
Postet 01.08.06 kl 20:19
Hallå.
Vært i Danmark og jobba ultrahardt.
Er nå hjemme, men reiser til Nord-Norge på Onsdag.
Ferie med datter-flokken.
Blir deilig!
C. irrubesco er av de mer fredelige kulene,
men er fortsatt kjipe j*****!
Kulefisker er i sin natur svært aggressive og intolerante fisker.
De "fredelige" kan til tider leve sammen, men det krever et stort og sterkt dekorert/beplantet akvarie.
Kulene er revirhevdende som pokker og har våpen til å påføre alvorlig skade.
Hvor stort er akvariet du har 4 C. irrubesco i?
Mvh
Woland
Vært i Danmark og jobba ultrahardt.
Er nå hjemme, men reiser til Nord-Norge på Onsdag.
Ferie med datter-flokken.
Blir deilig!
C. irrubesco er av de mer fredelige kulene,
men er fortsatt kjipe j*****!
Kulefisker er i sin natur svært aggressive og intolerante fisker.
De "fredelige" kan til tider leve sammen, men det krever et stort og sterkt dekorert/beplantet akvarie.
Kulene er revirhevdende som pokker og har våpen til å påføre alvorlig skade.
Hvor stort er akvariet du har 4 C. irrubesco i?
Mvh
Woland
Postet 07.08.06 kl 20:12
I profilen hennes står det at karet er på 35 liter.
Postet 07.08.06 kl 20:19
Postet 07.08.06 kl 21:11
Postet 07.08.06 kl 21:42
Postet 07.08.06 kl 21:46
Postet 07.08.06 kl 21:52
Postet 16.12.06 kl 10:54
Postet 16.12.06 kl 12:41
Endret: 16.12.06 kl 12:42
Har du funnet noen som har oppdrett på disse?
Vil gjerne se det hvis du har. Så vidt jeg vet er det bare verg kulene som drettes i fangenskap.
De vil nok uansett trenge HELT andre forhold enn 35 liter hvis du skal ha håp om småttiser.
Hannen min gjør utfall mot damen sin. Sendte litt mailer til han jeg fikk de hos og ble enig med han om at det var vanlig oppførsel å gjøre utfall så lenge han ikke biter seg fast. Foreløpig ingne skader og han er aldri borti henne. Har også sett henne ta igjen med samme mynt til tider.
Vil gjerne se det hvis du har. Så vidt jeg vet er det bare verg kulene som drettes i fangenskap.
De vil nok uansett trenge HELT andre forhold enn 35 liter hvis du skal ha håp om småttiser.
Hannen min gjør utfall mot damen sin. Sendte litt mailer til han jeg fikk de hos og ble enig med han om at det var vanlig oppførsel å gjøre utfall så lenge han ikke biter seg fast. Foreløpig ingne skader og han er aldri borti henne. Har også sett henne ta igjen med samme mynt til tider.
Postet 16.12.06 kl 18:42
Har aldri sett noen som har oppdrett på dem Har heller ikke fått kontakt med noen som har fått småttiser på dem...
De skal flytte til en 240l, helt alene... Da er håpet å få småttiser
Hannen min har aldri gjort skade på noen av damene! Han jager dem litt men det er det... Hadde han gjort skade og det ikke hadde funka så hadde jeg blitt kvitt han...
Men litt dumt at denne tråden kom opp for den er sabla gammal ;P hehe..
De skal flytte til en 240l, helt alene... Da er håpet å få småttiser
Hannen min har aldri gjort skade på noen av damene! Han jager dem litt men det er det... Hadde han gjort skade og det ikke hadde funka så hadde jeg blitt kvitt han...
Men litt dumt at denne tråden kom opp for den er sabla gammal ;P hehe..
Postet 16.12.06 kl 18:55