Uten magemål

Hvordan i all verden greier en kulefisk å spise så mye mat på så kort tid?
Det var reketid for kula nå. Jeg putta reka i akvariet, skrev to linjer på pc-en min (og det går fort), og snudde meg igjen, og da hadde plutselig kula en diger kul der magen hadde vært ganske slunken for sekunder siden. Jeg er direkte, veldig imponert og sjokkert!
Kula mi har ei vom som kunne fått et hengbuksvin grønn av misunelse... Jeg har en beritiget mistanke om at det omtrent ikke er grenser...

Problemet mitt er at reker ikke slår ann... Jeg har prøvd det meste av triks, men det ser ikke ut til å hjelpe. Hva gjør dere for å få den til å bite på?

Nå går det i eplesnegler, mysis og.. æsj det blir det bare krangel av...

Jeg slet også med å få kula til å ta reke, trodde jeg...
I begynnelsen var den knapt nok interessert. Så tok jeg av litt av skallet ytterst på halen, og tok den i en tråd for å bevege den. Fortsatt ingen reaksjon. Så ga jeg opp litt. Festet tråden, så reka fortsatt hang, og satt meg foran pc-en for å skrive hit. Noen få linjer senere oppdaget jeg at kula hadde en kjempekul på magen. Den nektet å spise mens jeg så på! Løsningen min nå er å ta av litt av skallet på halen (så godlukten slipper ut i vannet) og henge den i en tråd i vannstrømmen (slik at den beveger seg). Når kula først har fått smaken på reke, så får den virkelig smaken på reke! Nå kan jeg ikke ha reka i akvariet mer enn noen sekunder faktisk! Kula kaster seg over den, og tar noen helt utrolig digre munnfuller!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap