Omsider har min kjære lille Tetraodon palembangens (Fatso) blitt enehersker i akvariet. Det er slutt på de dagene den må jage sin nabo for å sikre føden. En snill forumsbruker adopterte den ene uten å blunke... Den gjenverende er travelt opptatt med å utforske omgivelsene og er mer aktiv enn jeg har sett den på lenge. Den trenger vel ikke å vokte foringshjørnet dag ut og inn...
Til min store overraskelse dukket det opp flere kuhliål da jeg begynte å ominrede akvariet, jeg har ikke sett dem på flere måneder og trodde de var spist for lengst...
Den største overraskelsen var imdlertid en yngel som svømte glad og fornøyd rundt i akvariet. Først gikk det et kaldt gys nedover ryggen og jeg tenkte: F### der har jeg fått yngel på kulene og så har jeg gitt bort den ene... Lett stressa kjente jeg den store skjelven komme, til jeg gjenkjente yngelen som noe helt annet... Julegaven jeg kjøpte til kulene hadde ynglet i akvariet. Snakk om foreldreløs stakkar.... Så nå kan jeg føre opp platy på oppdretslista og det under verst tenkelige forhold.
Uansett så skal det bli ok å ta fatt på en mer estetisk inredning av akvariet. Muligens er det håp om å få områder med planter som Fatso ikke raserer og røtter kan nå stables mer mot bakvegg og hjørner. Jeg gleder meg virkelig.