For kraftig strøm i karet?

Jeg har 2 pumper i Kulekaret, ei som er kjørt inn og ei ny.
Kulen er jo rund. så jeg begynner å lure om det er for kraftig strømninger i vannet for Kula å svømme rundt i? Holder seg for det meste i hulen sin.

Av pumper har jeg:
Eheim 2212 og Fluval 3


Hkh

Hva slags kule har du?
Kula mi elsker mest mulig strøm, forresten. Det ble mye mer futt i henne etter at jeg skrudde opp farten i vannet, og jeg tror hun har det bedre nå
Har ein Tetraodon palembangens ca 7cm.
Han er nattaktiv, så det er vel derrfor han ikke er så mye ute på dagtid
Så der nokk ikke strømmen sin skyld nei.

Hkh
Kulene er jo noe av de mer aerodunamiske fiskene, så jeg tviler på at h*n klager over vannbevegelsene

Selv hadde jeg ca 25x vannbevegelse i karet med kulefisken (grønn kulefisk) jeg hadde tidligere.

Om det virker som det er for mye trøkk av pumpene, sett den ene til å blåse mest rett mot ett glass, ei rot eller noe. Dette bremser opp farta på vannet masse
Jeg har for øvrig også grønn kulefisk. Disse fiskene ser ut til å elske bevegelse! Kulefisken har også sterkere finner enn det ser ut til. Ei kule kan faktisk sprette skikkelig ut av akvariet, hvis man ikke har dekkglass. Så jeg tror ikke de har særlig problem med sterk strøm. Ingen tvil om at trivselen økte hos kula mi da den fikk mer å jobbe med (les: sterkere strøm å svømme i). Det er faktisk også sunt. Også fisker trenger mosjon
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap