Kulefisker i ferskvann eller kun i brakkvann?

finnes det kulefisker som skal ha ferskvann, eller skal alle kulefisker ha brakkvann? vet ikke hvordan det skrives:P
Det finnes mange flere ferskvanns- enn brakkvannskuler Og det finnes også mange rene saltvannskuler. Her er det bare å velge og vrake. 3 av 4 av mine kuler er ferskvannskuler. Samt at jeg har enda ei kule som venter på meg i butikken (har betalt, men har ikke noe ledig kar her hjemme ennå), som også er ferskvannskule. Brakkvannskula mi er en grønn kulefisk.
Ferskvannskulene mine er:
2 carinotetraodon irrubesco
1 tetraodon ettellerannet... Den ble solgt som leiurus, men hva det faktisk er, er heller usikkert. Mange på the puffer forum gjetter turgidus.
1 carinotetraodon salivator (denne befinner seg altså i butikken ennå).

Jeg glemte å sjekke hvor du kommer fra før jeg startet svaret mitt, men Majorstuen Zoo i Oslo hadde flere irrubescoer for en uke siden (selv om jeg tok med meg to...).

Ta en titt inn på the puffer forum, og ta en titt under Learn, og PufferPedia.
Her står de sortert etter om de er ferskvanns-, brakkvanns- eller saltvannskuler. Denne oversikten er ikke fullstendig, langt derifra. Men den viser de vanligste kulene. Nyt det
Tusen takk for kjempe bra svar
Du kan skille de ulike typene i fiskebasen vår også med ett søk.
er bare å hake av for kun ferskvann (her vil også noen brakkvannskuler komme med, siden noen går fra fersk til brakkvann i løpet av livet).

Jeg jobber i disse dager med å få oppdatert databasen vår over alle kulefisker, så det vil bli bedre info der etterhvert. Er bare det at det tar litt tid å gjøre slikt
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap