Identifisering av kule

Jeg blir snart sprø av identifiseringen av kulefisk på the puffer forum. Hver gang jeg kommer med en ny kulefisk, sier folk at det er en turgidus. 3 av mine kuler har nå forslaget turgidus, og jeg kan forsikre at det er ihvertfall snakk om 2 forskjellige arter her. Så nå forsøker jeg her i stedet. Kan evt. kulefiskeksperter ta en titt på bildene i denne tråden, og si meg hva jeg har fått i hus? Som dere ser, har jeg sterke mistanker om hva det er selv, men jeg vil jo gjerne være sikker.
Kan nok ikke hjelpe, men må bare få si at jeg beundrer den flotte kula!

Når ID er på plass, håper jeg bilder til basen vår fixes ?
PS: Syntes jeg ser en gammel avis jeg har sett før i bakgrunnen ?
Var en som hadde svart innpå den siden... Er det ikke denne da?
Jeg tror nok det er en abei, ja. Men ettersom jeg aldri har sett en før i mitt liv, vil jeg være sikker. Og til tross for at jeg har mange kuler, så har jeg faktisk ikke så mye erfaring på feltet. Jeg kjøpte mi første kule så sent som i oktober!

Men min første tanke (etter at jeg hadde tenkt at den kula hadde jeg veldig lyst på) da jeg så den i butikken, var at dette måtte være en abei. Turgidus er det ihvertfall ikke!
Kjøpte vel mine to kuler litt senere enn deg. Skjønne fine fisker som sikkert ville trives i selskapsakvariet mitt..... NOT!.... Skjønte ikke helt hvorfor jeg måtte ha med oksehjerte til de søte små fiskene. Det gikk rett vest. Kunne godt tenkt meg et kar med bare kuler da jeg fortsatt synes de er flotte.
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap