Dverg kulefisk

Jeg har nå bestillt meg noen dverg kulefisker.. gleder meg som en unge på julaften. hihi... men jeg lurer litt på noen få ting som jeg håper noen kan hjelpe meg litt med..

Først og fremst lurer jeg på hvor mange dvergkulefisker jeg kan ha i mitt 70L akvarie?

Trives de best i finkornet sand, som de kan grave seg ned i? (den typen som er forferdelig å slamsge:P, hehe)

Yngler de fort? eller kan man trygt ha både gutter og jenter uten at man plutselig sitter med hundrevis av små kuler i et 70L akvarie?

hva annet kan/bør de få av mat utenom sneglene og frosset mygglarver og oksehjerter... er det noe annet de kan få som snacks?
Og hvor mye skalde haav de forskjellige, skal de mates en gang hver dag (flere ganger/ ferre ganger?) hvor mange snegler per fisk?

Regner med at deer ca 1 til 2 cm når jeg får dem..
Tror du må ha minimum 40 liter for en kule, og 15 ekstra liter for hver ekstra kule. I følge fiskebasen kan du altså ha 3 kulefisker.
urk...- hehe.. oki... ser så lite ut i akvariet mitt... eneste de svømmer med er en algespiser.. men men, gleder meg til de blir litt større.
de har kost seg med snegler nå... har hatt de siden i går kveld.
tenkte å kjøpe noe frossent for.. passer det med røde mygglarver?
har noen no å anbefale til kosten deres...?

hilsen nyskjerrig peren
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap