Kulefisk i 160l

Heisann
Jeg har veldig lyst på kulefisk i mitt 160 l... vet at jeg ikke kan ha noe annet, men hva slags gruppe kulefisk kan jeg sette sammen.. tenkte på ferskvannskuler..

hvordan bør karet innredes?

Krav til for og stell??

Hei
Er ikke så mange kuler som kan gå i grupper.
I rent ferskvann er de jeg kommer på Colomesus asellus, Carinotetraodon lorteti,
Carinotetraodon irrubesco (men bør vare bare en hann) og Auriglobus modestus.
Av de litt større pleier det å gå med T.Suvatti og T.barbartus men ikke akkurat en gruppe i en 160l
Men som med alle kuler er det ikke sikkert det går, men disse har jeg holdt sammen uten større problemer.

Når det gjelder innredning, må du lese litt på vær art, men jeg pleier å ha mange hjemmesteder og mye planter.
Mange av de liker å utforske og kan kjede seg i for enkle tenk oppsett, med det til følge at du for hvile
løs svømming opp og ned i hjørne eller andre kjedelige symptomer.

Mat til disse er et kapitel for seg selv, de krever snegler i større eller mindre grad. Alle trenger det for å få i seg grønt for,
mange trenger de på grunn av stor tannvekst. De trenger altså snegler for å slipe ned tennene eller nebbet som vokser hele tiden og
kan bli så lange at den ikke for lukket munnen. Videre forer jeg med muslinger, blåskjell, reker, rå fisk med mer.
Uansett hva du forer med er de meget grisete når de spiser, så over filtrering er et krav.
De er også meget sensitive på vannkvalitet, jeg anbefaler 50% vannskifte pr. uke
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap