Kulefisk på sitt beste

Ta en titt på disse bildene! Er det noe rart man bare må bli forelsket i disse rare fiskene? Slike bilder gir meg lyst til å starte med saltvann (dette er en saltvannskule).
Kulefisk er jo i grunn ufattelig stygge (jo, de er det), men dette var jo faktisk ganske kult. :p
Kan jeg trigge det frem hos dvergkulefisken jeg passer? Er det helt godt for fisken?
Kesol
Kan jeg trigge det frem hos dvergkulefisken jeg passer? Er det helt godt for fisken?

Nei! Man skal aldri forsøke å få kula til å blåse seg opp. Det er utrolig stressende for dem. I tillegg (på generelt grunnlag) blåser ikke ferskvannskuler seg opp like lett som saltvannskuler. Saltvannskuler kan gjøre det, rett og slett for å trene på det (som det er trolig at denne gjorde i dette tilfellet). Det er sjelden at ferskvannskuler gjør det tilsvarende. Jeg har 11 kuler (hadde 12), og har sett den ene kula blåse seg litt opp en eneste gang, og da hadde den greid å sette seg fast i posen da jeg flytta henne til et nytt kar - og det var forøvrig ei brakkvannskule.
Kuler er kult! Enkelt og greit..
Diodon holocanthus..
Den var ikke så stor den der, de er fryktelig søte når de er små..
kulefisker er bare så kule:P
Men ikke spesielt søte nei, bare grønn kulefisk som er søt:P
Tilfeldig bekjentskap
© Øyvind Sandåker
Reklame for plussmedlemskap