Fått feil fisk:-)

Var på butikken og bestillte 2 åttetalls kulefisk som jeg nå har hatt en god stund. Da jeg fikk dem var de ca 4 cm og grønne med hvitt bryst. Men de på butikken forsikret meg om at de rette fargene ville komme etter en stund... Hva visste vell jeg Men det gikk ikke lenge før jeg fikk mistanke om at noe ikke stemmte. De vokste noe helt enormt og den største er nok nær ved å passere 10 cm. Litt vanskelig å måle, men stor er den Har fått hjelp av noen i en annen butikk og der har de kommet frem til at det er Xenopterus naritus ( http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3342 ).
Med tanke på at jeg har ett 120 liters akvarium så sier det seg selv at enten må jeg bytte akvarium eller kvitte meg med fiskene. Vil helst ikke levere dem tilbake til butikken, da jeg heller ønsker at noen som har kunskap om eller er villig til å lære om disse fiskene skal ha dem.
Fiskene er utrolig hyggelige i den forstand en fisk kan være det. Ser nesten ut som de er glad for å se oss Men de må være i akvarium med lokk da de er svært aggresive mot fremmede folk og har ved flere annledniger prøvd å angripe enten ved å stange i glasset eller å hoppe. Men det går helt greit for meg å putte armen nedei for å rette på planter el.
Så det jeg egentlig lurer på er om det finnes noen som kan gi disse et godt hjem? Eller om norn har et forslag til hva jeg skal gjøre? Er jo blitt glad i dem ser dere
Legg ut en annonse, det er slik vi gjør det på AF
Bor du slik at det er en eksisterende akvarieklubb innen fornuftig avstand, er det kanskje mulig å høre med klubben om det er noen kule-entusiaster i området?

Jeg mistenker at det ikke er verdens letteste sak å få disse omplassert.
De krever ett temmelig stort kar, og bør helst gå alene i dette... Arten regnes som ekstremt aggressiv, både mot annen fisk og egen art.
Det er vel kanskje ikke alle som ahr 2*375L++ tilgjengelig for slike fisker
Forlang i det minste igjen pengene du ga for 8 tallskulene og bruk dem til å subsidiere frakten opp til Trondheim for 1 av de søte små...

Kuler er kule, men ikke enkle på noen måte.
Tilfeldig bekjentskap
© Nadia Oslund
Reklame for plussmedlemskap