Dvergkulefisk + reker i 28-liter?

Har en 28-liter med god beplantning, skiferstener, mose +++ og 2 Blå Tigerreker. Tenkte å skaffe en kulefisk å ha sammen med dem, men kunne tenkte meg å hørt litt om erfaringer med denne kombinasjonen først.. Ser jo at det står at det KAN gå bra på dwarfpuffers.com og ser at i mange av karene registrert på akvaforum med dvergkulefisker har de dem sammen med reker. Desverre er de fleste gamle inaktive brukere..

Lurer også på hvor ofte de bør få snegler som kosttilskudd, da jeg har lest at dvergkulene ikke er avhengige av dem pga tennene, men at de bør ha noen alikevel. Har et saktegående oppdrett av pestsnegler, så lurer på om det holder med en snegle hver 1 til 2 uke?

Prøver igjen, uten å lage en ny tråd..
Skalldyr er jo naturlig kost for kulefisk, så hvorvidt det går eller ikke må man nesten bare prøve seg fram med. Er rekene store nok er det mulig det går, men jeg skal ikke si noe sikkert. Jeg vurderte å ha i reker i mitt dvergkulekar for å ha noen algespisere, men droppet det siden det mest sannsynlig ikke vil gå i lengden.

Mine knuste aldri skallet på sneglene, de bare sugde ut innmaten. Så hovedgrunnen til at de også skal ha snegler i kosten er vel for at de skal få i seg litt grøntfor også, via algene som sneglene spiser. De bør vel ha snegler i alle fall et par ganger i uka. De største skivesneglene fikk gå i fred i karet mitt, så om du er heldig ender du opp med et par snegler som legger egg i kulekaret i tillegg til i sneglekaret.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap