Hvor kjøpe dvergkule?

Jeg har førsøkt og bestille 2stk dvergkuler gjennom en dyrebutikk her jeg bor i to uker nå, og de bestiller ingen ting..
så det jeg lurer på er om noen vet om en butikk som har disse i butikken evt om noen av dere har to stk dere vil selge...
Helst i hedmark/oppland evt lillestrøm, ikke noe lenger ned enn strømmen/oslo helst..
Lillestrøm Akvarium venter på en sending med dvergkuler. Kan si ifra når jeg ser de har fått inn Ellers pleier Buddy Strømmen å ha dvergkuler også, sist gang var de til høyre i akvarie-delen. Burde ikke være for vanskelig å finne noen i Oslo heller, men vet ikke om noen spesifikke steder akkurat nå. Butikken på Oslo City har i alle fall ingen, det er alt jeg vet.
okei! takk for raskt svar
det er en 2timers tur for meg til oslo, derfor passer egentlig lillestrøm bra..
De kan vistnok bestille på Heros dogshop i Hamar. Men det tar 1-2 uker. Jeg skal bestille der om 1-2 uker. Venter bare på å få akvariet som jeg skal ha dem i.
Da kan jeg informere om at det har ordnet seg!
hadde ca 20 dam snelger og to dager etterpå var alle borte:p fint med litt hjelp
Noe sier meg at jeg bør få laget til en større sneglefarm :-p Jeg har nok noen hundre små skivesnegler, men bare 6-7 store. Visste ikke at dvergkulene spiste så mye. Hvor store er dvergkulene de du kjøpte?
de to jeg fikk i Elverum er 1.5cm og de i hamar ca 1cm..
dette var SMÅ snegler da..
om jeg ikke tar helt feil så får ikke dvergkulene sånne tenner heller så de må ha snegler som andre kuler..
de rører aldri(?) skallet bare suger ut innmaten..
så de må IKKE ha snegler:p
Plussmedlem
Det er mer enn bare skallet som er viktig for kulefisker hva snegler angår. Snegler eter alger og annen plantekost, og bidrar til å gi kulefisken viktige vitaminer den ellers ikke ville fått i seg. De er avhengige av denne indirekte tilførselen av "grøntfór" som sneglene har i magen for å holde seg friske og trives.
Og jo, alle kulefisk har tenner som må slipes ned.

Når man fórer kuler med snegler må man passe på at sneglen ikke er større enn kulefiskens øye. Større snegler har hardere skall og da vil ikke kulefisken kunne knuse dette for å spise sneglen. Men kulefisker sies å være meget intelligente og mange av dem utvikler andre metoder for å få tak i sneglekjøttet, blant annet ved å suge dem ut av skallet i stedet for å knuse det mellom kjevene.
Zoo1 i sandvika 10 min fra Oslo har

blir sikkert langt, men da slipper du å bestille noe :P
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap