Kulefisk vs. kuhlii-ål

Interessen for kuhlii ål har alltid vært der for min del, og jeg har også blitt nysgjerrig på den sjarmerende kulefisken.

Titttelen er vel ganske selvforklarende, men hvordan vil det gå for kuhlii-ålen dersom man slipper oppi en sånn liten tass? Har noen erfaring fra dette?

Jeg har også 2 stk ancistrus i karet mitt som jeg nødig vil se spist :/

Akkurat startet opp karet (120l) mitt igjen etter at det har stått på vent hos foreldrene mine, og nå er det klart for nye muligheter med nye fisk

Leser meg for tiden opp på emnet om kulefisk, men dersom noen har råd og tips om hold av denne arten med andre fisker tas det imot med takk !

Om det er så at disse artene må skilles, er jeg villig til å sette opp 60l karet mitt for hold av en kulefisk.. Disse var jo rett og slett fascinerende
Plussmedlem
Lest denne?
Skulle kunne svare deg på en del av det du lurer på.
Kulefisk er et et ganske vidt favnende begrep. Men rent generellt bør de få sitt eget arts akvarium. Kuhliene vil gå en svært utrygg fremtid i møte om de deler karet med en kulefisk. Spesiellt om du velger en sniker-kule. De deler det samme området i karet. Mitt tips er at du setter opp et eget kar til Kuhliene og Ancistrusen... og lar kulen(e) gå alene i det andre karet Ancistrus kan også leve farlig med Kulefisk... I likhet med all annen fisk, egentlig. Kuler er svært intelligente predatorer og kan ta liv av det meste av annen fisk om de er sultne nok.
Ja, leste den tråden der, derfor jeg ville forsikre meg om dette før jeg fikk vite det på den harde måten..

Men da er det ganske klart at jeg må sette opp ett ekstra kar for kulene mine.. Blir gøy å innrede karet, og bruke tid til å finne ut akkurat hva man vil ha

Hva slags kule er det du ønsker å ha?
Denne har fascinert meg
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3300

Den står dessuten lavt under vanskelighetsgrad, så dette må vel være en fin kulefisk å begynne med.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap