Mat fra naturen.

Nå nettopp,blei ei plagsom flue ett herremåltid til min rødøyde kulefisk.Hunn storkosa seg og kun vingene blei tilovers.Fang/finn innsekter til fiskene deres,det er snadder.
Inaktiv bruker
stingsild
Nå nettopp,blei ei plagsom flue ett herremåltid til min rødøyde kulefisk.Hunn storkosa seg og kun vingene blei tilovers.Fang/finn innsekter til fiskene deres,det er snadder.


Gullfiskene mine smakte på meitemark, de elsket det..
Meitemark
meitemark,kan man fange og oppbevare oppfostre i f,eks plastbøtter i kjelleren.Legg stein i bunnen av bøtta,passende jord,litt planterester og råttnende gress i små mengder.Markene klare seg på lite føde og jeg har brukt litt potetmosflak som for på seinvinteren.Meitemarkene er jo fulle av jord når de fanges.Så la markene gå i ett glass med torvmose i ca 2 døgn,da er de fri for jord,rene,fine og faste,og klare som fiskefor av aller beste sort.
Inaktiv bruker
stingsild
meitemark,kan man fange og oppbevare oppfostre i f,eks plastbøtter i kjelleren.Legg stein i bunnen av bøtta,passende jord,litt planterester og råttnende gress i små mengder.Markene klare seg på lite føde og jeg har brukt litt potetmosflak som for på seinvinteren.Meitemarkene er jo fulle av jord når de fanges.Så la markene gå i ett glass med torvmose i ca 2 døgn,da er de fri for jord,rene,fine og faste,og klare som fiskefor av aller beste sort.



Smart, gjorde det samme. Likte fiskene dine meitemark?
Agn
Meitemarkoppdrett starta jeg med som gutt,da det var mye fisking på isen.Ellers har jeg brukt dem som for til større ciklider,gullfisk og koi.Større gullfisk og koi,har jeg foret med hermetiske maiskorn,skyller kornene grundig først i kaldt vann.
Gullfisk er flotte fisk gi dem størst mulig plass og akvariet kan plasseres kaldt uten varmekolbe.
Inaktiv bruker
stingsild
Meitemarkoppdrett starta jeg med som gutt,da det var mye fisking på isen.Ellers har jeg brukt dem som for til større ciklider,gullfisk og koi.Større gullfisk og koi,har jeg foret med hermetiske maiskorn,skyller kornene grundig først i kaldt vann. Gullfisk er flotte fisk gi dem størst mulig plass og akvariet kan plasseres kaldt uten varmekolbe.



Tror det er derfor de holdes i boller( Stakkar gullfisk, burde ikke hvert lov...)

Mine gullfisker spiser alt, i sommer fløy en flue inn og svømte rett inn i akvariet mitt og gullfisken spiste den....Inngår det også " MAT FRA NATUREN" eller er det noe de bør ikke ha?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap