Syk dverg kulefisk

kjøpte en dvergkulefisk i dag, måtte bestille den så fikk jo ikke sett på den først. men den ser tung ut i bakdelen, står nesten loddrett og svømmer.
den er også tynn.
har ikke sett den spist ennå, men den kom jo bare for et par timer siden.
hva er det er som er gale? innvolsorm?
Hvis den har innsunken mage, har den garantert innvollsorm. Det er svært vanlig hos nye kuler, og jeg kjører rutinemessig en kur mot innvollsorm når jeg kjøper nye kuler. Det som er kjipt når det gjelder dvergkuler, er at man må handle raskt når de er syke med innvollsorm. De greier seg ikke særlig lenge før de dør.
den eg har er vell døds dømt, siden den henger sånn med kroppen? eg har en aen dvergkule med den, vil den bli smittet nå eller?
vett du kor eg får kjøpt medisiner mot det?
eg bestilte den første kulen min fra samme sted som den andre og den er god og feit.
Innvollsorm er svært smittsomt, så dersom du har én fisk i karet med innvollsorm, må hele karet behandles for sykdommen. Ang. medisin, sender jeg deg en e-post.
Jeg lurer også på hva slags medisin som er å anbefale mot innvollsorm hos dvergkuler, og hvor man kan få tak i den *vinkvink*

De ser gode og runde ut foreløpig men er vel best å ha i bakhånd skulle noe dukke opp..

Med vennlig hilsen
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap