Har uforvarende blitt kulefiskeier

Hei alle sammen!
Jeg er nybegynner på alle måter. Har hatt akvarium i 1.5 uke, og kjøpte et brukt akvarium med noen neontetra, noen pygme-pansermaller, en ancistrus og en enslig panda pansermalle. Vi har kjørt karet opp og det er i fin balanse, vannverdiene ser bra ut (ph=7, gH=6, kH=5 og 0.0mg NO3).

Vi tenkte å utvide bestanden litt til jul, og gikk på den lokale dyrebutikken og kjøpte oss 2 perlegurami (ungene sine fisker) og 3 corydoras elegans for å lage en pansermalle-flokk til den enslige Pandaen (viste seg at det er 2 flekket pansermalle og 1 elegans, og så burde det vel ha vært Pandaer siden det var det vi hadde fra før....), men nok om det.

Jeg nevnte også for dama i butikken at vi hadde oppdaget at det hadde fulgt noen snegler med på lasset, og da foreslo hun å kjøpe en liten søt dvergkulefisk til karet. Den ville spise sneglene og rydde opp i karet, sa hun. Jeg kjente ikke til dvergkulefisk, men spurte om den gikk sammen med de andre fiskene. Svaret jeg fikk var at det ikke skulle være noe problem.