Maybe
Ok. Var det jeg trodde, men ble litt usikker da dyrebutikken mente de kunne ha hva som helst. Jeg blir så oppgitt over uvitende dyrebutikkselgere.
det er nok riktig som dyrebutikkselgerene sier, at du KAN ha hva som helst. noen har rosa og blå klinkekuler. grunnen til at vi anbefaler sand er at disse fiskene bare har godt av å "bite litt" i sanda når de spiser eller gnafser på noe annet som ligger på sandbunn. dette hjelper til med å slipe ned tennene.
Men ang snegler til disse kulene. Jeg kan fôre dem med posthorn snegler, eller er det andre typer som er bedre egnet?
små - og mange - snegler. vi fôrer med små skivesnegler, damsnegler, posthornsnegler og bittesmå delvis knuste sandsnegler. men de to kulene vi har spiser dessverre også flakfor, granulat og mallepiller som serveres til de andre fiskene og rekene i kartet.
den ene kulefisken har finfine og korte tenner - og den andre har tenner som vokser og vokser - og som må klippes for å holdes korte nok til at den klarer å få i seg maten sin. så det er individuelle forskjeller på disse fiskene