Dvergkulefisk - hva slags medisin mot innvollsorm ?

Jeg skal ha dvergkuler, og vil være føre var, og lurer på om noen vet av en god medisin som kulene tåler, som man kan kjøpe på et norsk nettsted/i dyrebutikken? Har sjekket ut det de anbefaler på dwarpuffer.com (MelaFix), men å få det fraktet til Norge er litt dyrt. Helst ett som ikke dreper filterbakteriene heller. Er så redd for å ende opp med noe de ikke tåler.
Er ikke ekspert på dette altså, men har hørt mye skryt om Kusuri Wormer plus. Har bestilt og brukt denne selv, med godt resultat på andre fisk.
Britti
Jeg skal ha dvergkuler, og vil være føre var, og lurer på om noen vet av en god medisin som kulene tåler, som man kan kjøpe på et norsk nettsted/i dyrebutikken? Har sjekket ut det de anbefaler på dwarpuffer.com (MelaFix), men å få det fraktet til Norge er litt dyrt. Helst ett som ikke dreper filterbakteriene heller. Er så redd for å ende opp med noe de ikke tåler.


Har du problemer med det eller tror du at fisken kommer til å få det?

Selv så hadde jeg ikke kjøpt dette som førevar legemiddel. Da det er veldig sjeldent du får disse krypende. Men hvis du akkurat trenger det så spør på mermeste dyredoktor.
palett chikliden
Har du problemer med det eller tror du at fisken kommer til å få det? Selv så hadde jeg ikke kjøpt dette som førevar legemiddel. Da det er veldig sjeldent du får disse krypende. Men hvis du akkurat trenger det så spør på mermeste dyredoktor.

Nei, har ikke problemer med det (har jo ikke engang fiskene ennå), men har lest om så mange som medisinerer mot det på forhånd siden det er "vanlig" for de å ende opp med det, og dermed kjører en kur med en gang rett etter de er i akvariet? Men jeg er kanskje bare litt paranoid?

Sissimor
Er ikke ekspert på dette altså, men har hørt mye skryt om Kusuri Wormer plus. Har bestilt og brukt denne selv, med godt resultat på andre fisk.

Ah, takk. Den hadde jo ikke så dyr frakt en gang, flott. Ser lovende ut.
Kulefisker i butikk har nesten alltid innvollsorm, så jeg ville kjørt kur. Vet en del akvarister gjør dette forebyggende på all viltfanget fisk.

De kulene jeg har sett i butikk i Trondheim, har ihvertfall alle vært innhul, så jeg ville som sakt gjordt det...
Sissimor
Kulefisker i butikk har nesten alltid innvollsorm, så jeg ville kjørt kur. Vet en del akvarister gjør dette forebyggende på all viltfanget fisk. De kulene jeg har sett i butikk i Trondheim, har ihvertfall alle vært innhul, så jeg ville som sakt gjordt det...

Ja, det var det jeg hadde lest meg fram til jeg også. Da skal jeg kjøpe inn så jeg har det i hus til de kommer. Takk Sissimor!
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap