Mine første kulefisk

Har i dag overtatt to kuler.
Men den ene er tynn... så jeg leser her inne igjen (og jeg som synes jeg har lest så mye om dem) at de oftes MÅ gjennom en tannbehandling?
Synes mine har noe lange tenner... uten at jeg har noe som helst erfaring.

Finnes det noen som kan denne jobben i Østfold og som eventuelt kan bistå?

Vil ikke at den lille fyren skal sulte!

Går i et kar nå med masse sandsnegler og han prøver å jakte, men det fungerer ikke særlig bra....

Blitt veldig facinert på de få timene jeg har hatt dem..!

Er Sør Amerikansk Kulefisk.
hør med Dahls Dyrerike i Moss. Ole som jobber der har klippet tenner på denne typen fisk. rolig og flink fyr.

det lar seg gjøre å klippe tenner på disse uten å bedøve de. fang fisken i håv og hold den under/over vann (de kan blåse seg opp, men det er ikke noe problem, de slipper lufta/vannet lett ut igjen er vår erfaring. ikke tro på alt du har lest om at kuler dør hvis de blåser seg opp). klipp rolig med en negleklipper.

og fôr godt med snegler - og lykke til
Takk for svar ^^, Skal jeg høre med de på Dahls!

Jeg har vært redd for at de skal bli redde når jeg henger utenfor karet og blåse seg opp , så jeg har "sneket" meg rundt. Men de virker nysgjerrige og uredde.

Nå er det ca "en million" sandsnegler i karet, i alle str og varianter. Finnes det andre snegler som er bedre egnet?
sandsnegler er nok ikke det optimale fôret denne kula. til mat vil jeg anbefale vanlige skivesnegler, damsnegler og småsmå posthornsnegler. sett gjerne opp et eget akvarie som du kan bruke som sneglefarm hvis du har mulighet (det blir alltid for fort tomt for snegler)
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap