Endelig Carinotetraodon travancoricus igjen :-D

Hadde en liten gruppe med denne nydelige, lille kula for en god stund siden og forelsket meg totalt! Har lett en stund etter en ny gruppe nå, men de få gangene jeg har sett dem har det vært dårlig stand på småttisene.

I går fikk jeg kjøpt en gruppe på 5 stk fra Dahls Dyrerike - runde og gode alle sammen. De går i et 54-liters paludarium sammen med en Pseudosesarma moeshi, tre kuhliiåler og halvnebb.

Jeg har aldri vært borti en mer sosial og nysgjerrig fisk. De flyttet inn med den største selvfølge og satt igang å beite bittesmå snegler og annet rusk fra steinene med det samme de kom i karet. Krabba Butch kom for å sjekke ut hva som skjedde og de bittesmå tassene strenet rett bort til digre krabba for å finne ut hva dette var for et vesen. Uredde, små tøffinger. Dritfine er de, med metallic blå-grønne flekker nedover kroppen og gule buker.

Nå må jeg bare få renset rutene og ladet batteriet på kamera

Eneste som klager i dag er bekkenet mitt som syns det var en dårlig idé å sitte tre timer på gulvet i går kveld og glane på nykomlingene *klaske panna*

Du er ikke redd de skal rotte seg sammen og spise Butch?

Gleder meg til å komme å beundre
MC Darup
Du er ikke redd de skal rotte seg sammen og spise Butch? Gleder meg til å komme å beundre :)


Hehe, nei disse småtassene er nok ikke noen trussel for Butch ;-p Vet om andre som har holdt dem sammen før med stor suksess. Skulle det vært noen bekymring så måtte den gå andre veien, for kulene er bekymringsverdig nysgjerrige. Men de er så kjappe i avtrekkeren når de skal stikke av at det er nok ingen fare der heller.

Det er så utrolig kult med disse kameleon-øynene som kan bevege seg uavhengig av hverandre. Det satt en liten posthornsnegle på frontglasset her og den ble selvfølgelig kulesnacks. Lille kula kom fykende og stilte seg strategisk til på skrå oppover med halen i bøy og begge tinntallerknene sånn passe sjeløyd fokusert mot snegla (man kan jo ikke unngå å sjele med så digre øyne på en så liten kropp!). Det ser ut som om de prøver å hypnotisere maten i senk før den angripes *knegg*

Tror de har hypnotisert deg også.. ikke glem bekkenet!
Har et par stykker av dem jeg også... Kjempesøte!

Var de dyre...? Kjøpte mine for 89,-/stk på Jan Holt ifjor høst, men har ikke sett at de har hatt inne på en stund... *snufs*

Tidelibom...!

...Woland fortalte meg at disse trenger minst 15 liter hver i et artskar....

(Dette forteller jeg bare fordi jeg gjerne skulle hatt en liten kule til som selskap for mine to....) ;op

*englefjes*
Terapitanktenker
Har et par stykker av dem jeg også... :) Kjempesøte! Var de dyre...? Kjøpte mine for 89,-/stk på Jan Holt ifjor høst, men har ikke sett at de har hatt inne på en stund... *snufs* Tidelibom...! ...Woland fortalte meg at disse trenger minst 15 liter hver i et artskar.... (Dette forteller jeg bare fordi jeg gjerne skulle hatt en liten kule til som selskap for mine to....) ;op *englefjes*


Jeg betalte 49,- pr stk Prisen var vel 59,- pr stk / 49,- pr stk ved kjøp av fem.

Har forøvrig tidligere hold en kvartett i en 19-liter uten noen som helst problemer Så lenge karet er innredd slik at de kan ha et område for seg selv og spise uten at de trenger å se noen av de andre gikk det helt fint her i alle fall Hadde masse røtter og kriker og kroker i karet. Der de går nå er det også mange plasser å stikke seg bort i tillegg til god svømmeplass.

Så skal du ha en kompis til dine får du nok ta deg en tur til Moss *knegg*
Wow! for en søt og kul fisk! er det fordi de er så små at man kan ha mange? danner de ikke revir?
de fleste kulefisker holdes jo alene i et kar?
heldiggrisen som har så tøffe fisker!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap