Discus og indiske kloreker

Har noen en godt råd til hvordan jeg kan få opp reker i fra akvariet mitt, uten at jeg må dra opp planter og røtter. Rekene begynner å bli et stort problem for meg. jeg har en 540l med 9 discus, og et 20 talls corydoras + eplesnegler. Jeg begynner å bli redd for at rekene skal gå til angrep på discusen. Ble anbefalt å ha et par reker (indiske kloreker) fordi de ryddet så godt på bunnen. De sa også i butikken at det var lite sannsynlig at de ville formere seg siden jeg bare kjøpte 2 stk, men her sitter jeg altså. De 2 rekene er blitt til nærmere 50 stk og flere blir det helt sikkert. De er enda såpass små at det ikke er noen fare, men kjappe er de, og vanskelige å få tak i. Har også noen eplesnegler som stadig legger "tykke pølser" med egg, som til tider kan være veldig irriterende.
Jeg har prøvd å bruke slamsugeren for å få de opp, men de spretter bare ut igjen! Har noen et godt råd til hvordan jeg kan få ut rekene uten å måtte tømme karet for planter og røtter?

Det har vært publisert bilder av div. fiske feller her på forumet. Lad opp en slik en med snavelmat for reker, hva nå det enn er, så får du sikkert opp noen. Disse kan så selges til f.eks. meg
Tilfeldig bekjentskap
© Christina Øverland
Reklame for plussmedlemskap