Endelig sikker på diskus parr!!

Nå har jeg hatt et diskus par i 2-3 mnd som gjevnt og trutt har lagt egg men ikke noe mere.
Men idag klekket flere, ser de henger fast med hodet og spreller som rompetroll.

I foregårs fikk jeg ågså yngel på scalarene mine, akurat samme oppleget der-koser meg som en guttunge nå.

Første gang jeg har prøvd å klekke artemia også, og idag klekket dem-fine/bra egg man får kjøpt hos Tropefisk, når jeg får det til på første forsøk så er det bra saker.
Har hjemmelagd artemia klekker, 1 1/2 flasker som jeg har kuttet og satt brusestein i tuten-nå nettopp så silte jeg ut noen artemiar og slapp de oppi karret med VF Peru scalarer, de ble helt ville-moro når ting går bra.

Da har du 6 dager på å perfeksjonere klekkekunsten .

Så det er etter 6 dager diskus yngel er "avhengig" av artemia? Lenge driver yngel å spiser av "kroppen" til foreldra?
Grattis Ken, så gøy!!
takker for den Munda-jepp er utrolig morsomt når man endelig lykkes i å gå et skritt vidre med hobbyen sin.

Så nå skal de over i lekskarret, når det blir ledig-har 2 VF peru scalarer i det nå.

Det gjør de så lenge de har tilgang på foreldrene. Du er avhengig av å flytte enten yngelen eller forreldreparret. Det du risikerer er at yngelen beiter så hard på skinnet til foreldrene at de får sår.

Når du kombinerer med artemia så slipper forldrene "billigere unna"
Hva slags diskus er dette paret? Er de like, eller to ulike farger?
Kult om du kunne lagt ut noen bilder, for det er så fascinerende å se diskus pleie yngel
Det er 2 like diskuser ja-ble kjøpt som red topp(aldri hørt om det)-så jeg mener og tror det er red turkise(eller hvordan det skrives).
Parret går i 660L med 10 andre diskuser, 10 sae, 3 ancistruser og en L116. Så ynglene ble spist opp-men som sagt nå vet jeg at det er et fruktbart parr-som skal over i lekskarret så fort jeg får flyttet ut de 2 VF Peru scalarene som går der.

Skulle gjerne lagt ut bilder, men har ikke dig kammera, eller data som jeg kan overføre til-håper det kommer utover høsten-så jeg også kan legge ut bilder
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap