På utkikk etter flere diskuser

Jeg tenkte jeg skulle være på utkikk etter flere diskuser. Jeg har lyst til å gå for noen viltfanga..
Ser at det finnes noen typer i Peru og Colombia...
Jeg lurte på om det er noen som har noen bilder eller linker med bilder av diskuser i fra de 2 landene?
Er det flere varianter enn disse som går der?

Symphysodon aequifasciatus heraldi blue - Blue discus
S. A. heraldi - Blue discus
S. A. aequifasciatus - Semi spotted yellow eye
S. A. axelrodi - Yellow eye
S. A. aequifasciatus - Red Spotted Green Discus
S. A. aequifasciatus - Royal Green Discus
S. A. aequifasciatus - Green Discus

Disse er stortsett i fra Rio Nanay og Putumayo, finnes det ikke diskuser i de andre elvene som renner der?
Har du sett her eller kanskje her.

Ellers så finner du jo en oversikt over VF discus på
Discus Norge. Under linken "Det naturlige miljø" finner du en oversikt over de forskjellige artene og i hvilken elv/sjø de finnes i. Du har ikke tilfeldigvis noen bilder av dine grønne.

For å si det sånn, hadde jeg fått tak på discus fra river Nanay så skulle jeg ikke ha klagd

Red Spotted Green med AAA merking må vel være noe av det flotteste som finnes.

Tror nesten jeg må sidestille de med Heckel
Geir Kristiansen
For å si det sånn, hadde jeg fått tak på discus fra river Nanay så skulle jeg ikke ha klagd [URLBLOCK1] med AAA merking må vel være noe av det flotteste som finnes. Tror nesten jeg må sidestille de med Heckel

Da var jeg endelig før deg en gang Nei, hadde vel ikke lakt meg ned og brånekta jeg heller. Men har sett bilder av en blå fra manacapuru, den var bare imponerende flott den også.
Takker for svar.
Jeg har et bilde av av de. Bildet er ikke akkurat det beste, har ikke noe bra kamera..eller er det kanskje jeg som er elendig til å ta bilder...
Jeg legger det opp for det..de er relativt små ennå..

Maaange fine bilder på de linkene dere har foreslått, har vært innom den ene sida før. Det jeg er mest nyskjerrig på er de som heter Blue..
Symphysodon aequifasciatus heraldi blue..
Er det disse som ofte blir kalt for Royal Blue? Finner ikke noe bilder av de noen sted..
De blir visst fanget i Rio Ucayali som er i Peru...
Jeg har også fått vite at det finnes en blå type i Colombia, men ikke noe bilder eller hvor de er fanget, denne er jeg også veldig nyskjerrig på...
Er det flere i Colombia?

Symphysodon aequifasciatus heraldi, Royal blue ble finnes vel flere steder. Den mest fargesterke kommer angivelig fra Rio Cari.
Jer er ganske sikker på at betegnelsen Royal blue kommer av kvaliteten, de med sterke, klare farger får betegnelsen Royal blue.
Nope, har ikke sett den før, litt utydelig kart...men litt under der så er det en link som står under "Internet Resources"
Trykker man på den kommer man til et litt mere detaljert kart...

Jeg titta litt over den, men syns det er noe som mangler, at ikke kartet er helt 100% riktig med alle diskusene...bl.a. Rio Nanay og Rio Ucayali..
I følge det kartet så kommer ikke diskusene i Colombia frem heller...ganske sikker på at de har noen der, eller har farmen kanskje bare importert de selv?

Grunnen til at jeg er så nyskjerrig på de der, er at jeg skal hente inn noen sånne, men syns ikke det er vits i å hente alle om de er ganske like...
Trekker fram igjen denne jeg, noen som har bilder av den blå fra Colombia?
Noen som har peilling på hvor man kan få kjøpt VF diskuser her på østlandet?
Kun intresert i fisker av god kvalitet.
Ken Myrseth
Noen som har peilling på hvor man kan få kjøpt VF diskuser her på østlandet? Kun intresert i fisker av god kvalitet;).

Vet at både Dahls og Aquamanias har skaffet det..... mener sistnevnte har noen inne nå..... er på fiskelista deres på nettet...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap