Discus med spisevegring

Kjøpte 4 discus i slutten av juni ca 8 cm. Den eine tok sjefsrollen ganske tidlig og har no blitt betydelig større enn dei andre, siden den jager dei andre vekk i fra maten. Men ein av dei har eg faktisk ikkje sett spise i det heile tatt, den holder seg som regel i det eine hjørnet. Eg begynner å frykte for at den ikkje har så lenge igjen hvis det skal fortsette sånn, avføringen er kvit. Eg lurte på om det kunne hjelpe å flytte den over i annet kar der den blir den einaste discusen, eller gjør det kanskje vondt verre?
Det kan jo være at det er denne som blir jaget mest, og derfor vantrives veldig ..? Kanskje hadde det hjulpet å utvide flokken litt ...
Ja eg rekne med at du har rett i det. Flokken skal utvides men det kan ikkje skje heilt enno av forskjellige grunner. Men spørsmålet er om den kan ha gott av litt "tid for seg sjøl", for å komme seg på rett kjøl igjen?
Sørg for å spre foret rundt i karret. Slipp foret ned på den plassen der offerdiscusen står. Ofte er det såpass trangt der at de største ikke kommer til. Offerdiscusen anser plassen "sin" som siste sjanse og vil forsvare den.

Prøv å se om du ikke klarer å venne den til å ta for fra handa. Min offerdiscus er så kompis med meg at han følger meg rundt karret. Til og med når slamsugeren er i gang følger han etter handa i håp om noe godt.

Å utvide flokken vil bare delvis hjelpe. Enten er det den du hår nå eller så blir det en av de nye. Jeg vil tippe at det blir den du har nå hvis det ikke blir store rokeringer i rangordningen ved å sette inn flere.

Ikke flytt den , det vil bare stresse den enda mer opp og det kan være nok til at den tipper over.
Ok. Vi får sjå om vi ikkje klarer å bli venner. Men hittil har eg ikkje sett noe respons selvom det flyter fòr rett forbi nesa dennes. Takk for svar!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap