Hjelp ang flagylkur

Har idag flyttet 2 av diskusene mine over i et panorama ca.100 L akvarium.
For å kjøre en flagylkur på dem-2 av diskusene har fått det i etterkant av tapeworm angrepet de var utsatt for. Ser ut til at de vant slaget mot tapewormen.
Jeg brukker 800 mg flagyl pr.100 L(etter oppskrift fra hjemmesiden til Kai),
men mange dager skal det gå før jeg begynner å fore dem igjen??
Har ikke funnet noe svar på det.
Du kan jo prøve å fore de så snart de er ferdig med kuren,
men oftest så vil det gå noen dager før de vil spise.
Det som er viktig er at de får tilgang på mat daglig og at dette blir fjernet etter 20 min. hvis de ikke tar det.
Før eller siden vil de begynne å spise igjen, men dette avhenger av hvor kraftig de var angrepet og gikk uten mat før kuren.
Idag har har 2 diskuser vært i flagylvann i litt over en dag-og den største av dem har fått til bake sin "normale"farge(red snakeskinn), den var nesten kull svart før jeg flyttet den over i medisinkarret-så det ser ut til at den er på bedringensvei-den er på 10-12 cm.
Men så har jeg en liten som ikke har vokst på et halvt år, er vel ca 5-6 cm, den er fortsatt kull svart, trodde egentlig at den skulle dø iløpet av går natt, men den holder ut. Håper den greier seg, er en av de første diskusene jeg kjøpte meg-utrolig"stygg" i forhold til hvordan en diskus skal være. Har 2 sånne stygge andunger-men jeg liker dem, så jeg håper den klarer seg. Dem har sin sjarm dem og.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap