Ryggfinnen på diskus-hanner
For å oppretholde tradisjonen så kommer jeg med nok et merkelig spørsmål. Nå har jeg sett igjennom de bildene jeg finner i fiskebasen av diskus og tråla litt her og der. Så langt har jeg ikke greid å spore opp en diskus med like langtstrakt ryggfinne som den største piegon blood hannen min. (Jeg skal legge ut et bilde som viser den så snart jeg får tatt et jeg er fornøyd med. ) Jeg ser en del ryggfinner som ender i en liten spiss, men de største hannene mine har mer spisse slør som strekker seg lengere enn bakspolen.
Hvor vanlig er dette?
Hvor vanlig er dette?
Postet 08.11.06 kl 22:53
Postet 09.11.06 kl 18:22
Takker for svar.
Hm det kan nok helt sikkert stemme, at det kun er oppdretsvarianter som her denne. Personlig synes jeg det er flott, men har jeg valgt diskus om igjen har jeg nok gått for VF. Men det er en helt annen historie og potensiel tråd...
Postet 09.11.06 kl 23:11
Postet 09.11.06 kl 23:47
Geir KristiansenMed tanke på andre tråder som verserer om temaet VF kontra oppdrettsdiscus: Don't go there! :-)
Nei du sa noe... men vi har jo tradisjon på en hyggelig tone.... ) Uansett valget avgjøres av smak og ikke fakta så det er nok nesten umulig å diskutere.
For å følge opp temaet, kan den feiende flotte dorsalfinnen ha en funksjon? Som markering av rang og sex- symbol? Eller er den bare fremelsket gjennom selektiv avel?
Postet 10.11.06 kl 00:05
Endret: 10.11.06 kl 00:24
Postet 10.11.06 kl 00:26