Å sette inn nye diskus i akvariet?

Jeg har kommet over et par Golden Sunrise diskus som så ut til å kunne bli bra eksemplarer. Problemet er at de er fryktelig små i forhold til de største fiskene jeg har. 4-5 cm kontra 16-17 cm.

Hvordan vil det gå å sette inn 2 stk. små diskus sammen med 6 rimelig storvokste eksemplarer?
Jeg ser Geir er innom så jeg bumper denne litt... Jeg forstår jo såpass at det vil kreves jevn og intens foring for å lykkes og over til flere vannskifter... Spørsmålet er mer om de vil bli mobbet til døde eller om det er mulig med god innsats.

De vil slite noe fryktelig, det vil ikke bli akkseptert at de prøver seg i matfatet. 4-5 cm discus skal ha proteinrikt fór 5-6 ganger om dagen for å vokse skikkelig. Dette har de ikke nubbesjans til å klare i lag med "sluggerne".

Sett inn 6 stykker i en 180 liters BB-tank og fór for harde livet. Når karret blir for lite velger du deg ut de to du vil ha og selger resten.

Takker for svaret.
Ok tenkte det var det svaret jeg fikk ja... men de var utrolig fine de Golden sunrisene... Jeg får gå i tenkeboksen og finne en løsning...
et kar for seg selv og POWERfore de litt
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap