Diskus under plante

jeg har en diskus som sliter litt tror jeg.... den ligger med siden opp under en stor dverdplante. når noen av de andre diskusene svømmer under der så svømmer den ut, men den svømmer bare tilbake og legger seg den hva kan det være?
Det kan være mye som gjør at fisken er så svekket, f.eks sykdom og stress.

Anbefaler deg å sørge for at vannet er optimalt, og at den får fred fra de andre fiskene. Dette kan du gjøre med å issolere den svekkede fisken, f.eks i en balje med akvarievann. Sørg for god gjennomluftig, og rett temperering, av vannet.

Det å flytte en discus gjør de meget stresset så jeg ville ha tatt sjansen på å la den være i karret med de andre. Det er sjeldent att discusene plager en syk artsfrende.

Rent vann er meget viktig som Frank sier. En annen sak er å holde vannverdiene stabile. Det er ikke bra at discusen må benytte ressurser på å regulere seg etter svingene vannverdier når den er svekket.

En tempratur rundt 30 grader hjelper på. Litt dempet belysning kan hjelpe hvis det kun er stress som plager den. God lufting av vannet.
Spiser den?
Blir den hakket på?
Er den mørk i fargen (husker ikke om disse var solid fargede)
Diskisen som er svekket blir ikke hakket på dette er sjefen i flokken så ingen tørr og røre han han spiser men så fort han er ferdig så svæmmer han tilbake under planta. Når han svømmer svømmer han normalt
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap