Diskus par

Jeg har i dag skaffet meg ett diskus par.
Vor store må de være for at fisken skall yngle?
Den ene er 11cm og den andre sirka 10cm.
jezz.
Jeg ar ett 80l akvarie som ikke er i bruk.
Jeg vet det står i boka att det skal væra minst 100 liter til oppdret.
Men de er jo ikke fullvoksne.
noen som vet det?
jippi. hehe.

Du gir oss alt for lite opplysninger, dette blir kun gjetninger.

Et bilde av discusen gjør det hele lettere.
Hvis du har kjøpt de som et par må man vel anta at de er kjønnsmoden, størrelsen skulle vel og tilsi det. Discus yngler stadig vekk hvis de trives. Det går nok bra og ha de et 80L akvarie, det er gjerne en fordel å ha en rot eller en stor plante i starten og fjerne disse når de har funne roen og føler seg trygge.

Hvis du er heldig legger de egg første uken, men du må trolig vere tålmodig. Kjøpte 5 marlboro Red som yngel i Mai 2005, de la egg for første gang i dag, godt over et år etter at de ble kjønnsmoden.
Her er de.
jezz.
hehe.
Disse var brukbare. Ser av øye kontra stripeforholdet at optimal vekst har de ikke hatt, men at det ikke ikke har vært alt for dårlige forhold.

Jeg vil tro at de fortsatt har litt vekstpotensiale. Jeg ville ha fóret de hardt i en periode fremover og sett om jeg ikke fikk litt skikkelig vekst i de mens det ennå er håp.

Hva fórer du med?

dæven og du ser a!
hehe.
jeg forer med okse hjerte og vanlig tørrfor.
Har du noen foslag til for som hjelperpå litt?
som det er litt krutt i. hehe.
Takk for hjelpen.

Tørrfór kan du glemme da dette ikke er proteinrikt nok. Oksehjerte er tingen, men det er om å gjøre å få i dem vitaminer også. Tetra discusbits er et bra for for få i dem vitaminer.

Ellers er hjemmelaget oksehjertefór å foretrekke da du kan blande vitaminene i foret.
takk for hjelpen.
da skall jeg skaffe meg det.
Diskusin er et for som er verdt å prøve. Det har vert kåret til verdens beste for, og er ansett som det beste diskus foret av mange Diskus-entuiaster. Eneste ulempe er at det er frysetørket noe som gjør at det kan vere vanskelig å få de til å spise det, men er og velegnet som tilskudd i oksehjertemiks.

http://www.aquariuszoo.no/catalog/product_info.php?cPath=26_65&products_id=1919
takk for hjelpen.
Nå blir det saker.
hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap