Blank avføring!

Satt her i sted og tittet på mine kjære fisker og oppdaget at den ene discusen hadde en lang remse med blank avføring. Nesten som å se en pølse uten innmat. Det var noen svarte prikker inne i mellom, men for det meste så var det blankt. Discusen har spist lite i det siste og gjemmer seg så snart det blir litt bråk rundt den. Den ser veldg frisk og fin ut, men jeg må si at matfar begynner å bli litt bekymret.

Er det noen smarte hjerner som vet hvorfor det blir slik????

Her går tankene øyeblikkelig mot innvollsorm.

Jeg ville ha bestilt meg kur fra:

Rocky Mountain Discus. Kjøp Prazipro samt Dewormer/flaggelater(Discus Internal Parasite Treatment Pack) . Prazi er kjekt å ha liggende hvis du får et utbrudd av gjelleparasitter eller tapeworm.

Geir Kristiansen
Her går tankene øyeblikkelig mot innvollsorm. Jeg ville ha bestilt meg kur fra: [URLBLOCK1]. Kjøp Prazipro samt Dewormer/flaggelater(Discus Internal Parasite Treatment Pack) . Prazi er kjekt å ha liggende hvis du får et utbrudd av gjelleparasitter eller tapeworm.

Da har jeg bestilt: Prazipro, Discus Internal Parasite Treatment Pack og Prazi. Håper det er dette som skal til for å friske opp discusen.

Hvordan tror du det er med de andre fiskene i akvariet? Har de det samme de også??

Tar de skade av å gå med innvollsorm?

Nok en gang tusen takk for god hjelp.

Har en så skal man betrakte alle som smittet. Så hele gjengen skal gjennom kur.

Innvollsorm forhindrer vekst da de livnærer seg på verten. Det ligger i sakens natur at dette ikke er bra for fisken. Ofte er det slik at discusen klarer å holde innvollsorm i sjakk, men blir den bare litt svekket så kan det være nok til at ormen får overtaket.

Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap