Værål i discus akvarie?

Skal starte opp med discus og har en del fisk som blir omplassert. Har bl a to store væråler som jeg har hatt i to-tre år og lurer på om jeg kan beholde de med de nye discusene?Tenkte å holde temp på 28-29 grader.Nå har de vært i kar m 25 grader sammen med malawi.
Værål er ikke det jeg assosierer med samboere hos diskus, men det kan hende at det kan fungere.

Men vær klar over at disse fiskene nå er vant med helt andre vannverdier (om du har hatt malawivann til malawiene), i tillegg til temperaturen. De bør derfor få lang, og gradvis tilvenning til nytt miljø, om du velger å ha disse sammen med diskus (jeg ville ikke hatt dem med diskus, men...)
Har lest litt rundt på nettet nå om værål og det er visst en kaldtvann fisk, som gjerne kan være ute i dammer med koi. Så det passer nok dårlig med discus. jeg skulle nok hatt flere akvarier For de er noen artige skapninger de to jeg har . De er 17 cm og i full fart under grusen og fram og tilbake på glasset

Vet du om de spiser små fisk som guppy? Har peilet meg inn noen som kan overta værålene i stort kar men de har guppy bl.a. Selv har jeg hatt de med større typer fisk
Tilfeldig bekjentskap
© Tony Darup
Reklame for plussmedlemskap