Tynn Discus = innvoldsorm ?

Hei

Jeg har en gruppe på 5 diskus.

Den siste uka har jeg lagt merke til at den ene er blitt betraktelig tynnere og spise mindre enn vanlig. Særlig de to siste dagene.

Kan dette være pga innvoldsorm eller?

Isåfal hva slags medisiner kan jeg bruke. Har bare esha eksit og esha 2000 liggende. Funker esha 2000?

Er nå så tynn at jeg kan skimte beina som går fra hodet til halen gjennom huden. Den må ha blitt tynn veldig fort.

Noen råd?
Prazipro er visst dundermedisin for discus. Tror eSHa medisinen tar utvortes ting som hvitprikk, sopp, finneråte. Kan den være et mobbeoffer som ikke slipper frem i matfatet?

Prazi er ikke rette medisinen mot innvollsorm da den kun tar noen få typer. På samme side som linken henviser til finner du Discus Internal Parasite Treatment Pack.
Ok, beklager Kan innvollsormer smitte fra fisk til fisk?
Den er ikke mobbeoffer, og spiser ganske bra vanligvis.

Men er så merkelig at den har blitt så tynn så fort. Da er det antakelig ikke på grunn av at den ikke spiser, for da hadde det ikke syntes så fort.

Skal skjekke ut linken
Silje M
Ok, beklager :) Kan innvollsormer smitte fra fisk til fisk?

Har en så skal hele karret betraktes som smittet og beehandles.
Geir Kristiansen
Prazi er ikke rette medisinen mot innvollsorm da den kun tar noen få typer. På samme side som linken henviser til finner du Discus Internal Parasite Treatment Pack.

Da har jeg bestilt dette settet. Noen anelse om dette vil påvirke filterbakteriene?

Hvordan går det med fisken og har du fått startet medisineringen? Vet ikke hvordan den er mot filterbakterier, men tror den er snill.
Har ikke fått medisinen enda, så har ikke begynt å medisinere.

Fisken er tynn, men lever. spiser, men ikke så mye som vanlig.

Hvis dette ikke er innvoldsorm el. liknende, er det dumt å medisinere da eller virker det bare forebyggende?

Er bare den ene fisken som virker "syk"
de andre spiser som vanlig og er friske og sunne virker det som.
Tror ikke en avlusingskur skader, men kan overlate det til discus-ekspertene å svare på det
Hvordan er avføring på den tynne fisken i forhold til de andre?
Har ærlig talt ikke sett så nøye etter, men har ikke sett noe kjempe unormalt med avføringen på den "syke"

Har tatt ett vannbytte nå i dag og etter det har den bare stått bak en rot (soveplassen til discusene) og gjemt seg.

Hvordan går det med den syke?
Den lever, men gjemmer seg bak en rot og spiser ikke.
Var framme og lukta på maten i går men spiste ikke noe.

Håper jeg får medisinen på mandag.
Hvis ikke den hjelper vet jeg ikke hva som kan være i veien

Ser fisken såvidt gjennom rota og den står på samme sted hele tiden og gjør ingenting

Stakkars lille fisken, ikke noe morro når det er slik. Vil den ikke spise noe? Ikke noe smaskens fôr du kan friste med?
I natt døde den syke fisken.

Det gikk vel en uke fra jeg så at den begynte å bli tynnere til den døde.

Den var nå så tynn at det var bare skinn og bein.

Ingan andre har blitt syke enda, og hvis dette er pga involdsorm el. liknende så har jeg bestillt medisin som jeg får til uka (håper jeg)

Kommer da til å behandle hele akvariet for dette og håpe på det beste.
Har nå motatt medisiner fra rockymountain discus ,
selv om ingen av de andre fiskene har vist symptomer skal jeg kjøre en kur for å forebygge.

Starter med kuren i kveld etter vannbytte.

Det står jeg skal bruke 1/4 t-skje til 20 gal.

Hvor mye blir dette i ml. per l ?

noen som vet det?

Fint om noen kunne svare på dette.

1/4 teskje til 20 galleon.
Hvor mye blir dette på en 200l
Sikkert ikke mer enn 160l vann i karet. ?

-hvor mange ml er 1/4 teskje

-hvor mange l er 20 galleon

-hvor mye må jeg da dosere i dette akvariet?

medisinen er forresten pulverform.

Ser dette riktig ut?

20 gallon = 75,70L

¼ teskje = 1,25 ml

3,12ml til 189,25L (50gallon)

Tror det blir rett ??
Noen som kan bekrefte dette?

Men hvordan skal jeg måle opp 3,12ml når medisinen er pulverform?

Hjelp ??? ? HeHe

tror jeg har regna riktig her, men minste målet jeg har er 5ml
Hvordan da måle 3,12? bare ta i underkant av 5ml da?

har sånn ph måleglass som gar til 5ml.

Jeg kan måle pulver i ml også??????? ??
Mats Hansen
Hjelp ??? ? HeHe tror jeg har regna riktig her, men minste målet jeg har er 5ml Hvordan da måle 3,12? bare ta i underkant av 5ml da? har sånn ph måleglass som gar til 5ml. Jeg kan måle pulver i ml også??????? ?? :)
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Noer
Reklame for plussmedlemskap