Bruke oksehjertefor oppskrift til fiske/rekemix for?

Jeg tenkte jeg skulle lage noe fiskemix for etter denne oksehjertefor oppskriften

Lurte da på hvordan fisk jeg skal bruke for å erstatte oksehjerte? Har ikke så mye peilig på matfisk, men jeg bor rett ved en flott fiskehandel. Kan jeg bare erstatte 1.5kg med oksehjerte med fisk, eller bør jeg øke rekeinnhold og minske på fisk? Leste at hyse var bra for å binde blandingen, hvor mye skal jeg ha av det? Og er det en vanlig fisk å få tak i?

Tenkte jeg skulle lage dette slik at de voksne discusene kunne få dette 1 gang om dagen eller mindre. Vet ikke hva som er lurt? Jeg gir dem oksehjerte ganske ofte, men så leste jeg at de kunne få leverskader av det og ble nervøs heh. De får mat 2-3 ganger om dagen hvor den ene er "frosenfor". Resten er flakfor fra rocky mountain discus og annet tørrfor for discus, pluss litt røde mygglarver i ny og ne.

Alle tips og råd mottas med takk
Jeg laga rekemiks etter oksehjerteoppskriften, og det har virkelig falt i smak hos discusene mine (de trengte noen dager på å finne ut at det var godt, men etter det, har de kastet seg over maten). Og det er helt tydelig at dette fôret også gir det discusene trenger. De vokser som bare fy!

Endringene jeg gjorde i forhold til oksehjerteoppskriften var denne:
Brukte like mye reker som det skulle vært oksehjerte
2 kyllingfileter
En liten dæsj erter

Jeg tror det var alle endringene jeg gjorde. Jeg kan ikke komme på noe annet. Oppskriften stinket noe fryktelig pyton, og alt i fryseren smakte hvitløk etter at jeg fryste ned fôret, til og med isbitene. Så jeg drakk Cola med hvitløkssmak en stund etterpå. Blæh!

Det er ihvertfall et tips, så du har noe å tenke videre på
Har nettopp testet "kyllingfilet-oppskriften" på fiskene mine for første gang. ...og hvilken suksess!! Både discus og scalare jafset i seg som bare det.
Byttet kun ut storfehjerte med kyllingfilet i forhold til den orginale oppskriften.

...luktet jo godt synes nå jeg da...
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap