Har 2 stk stendker red scribbelt i mitt ulykkes kar på 128 liter. Har vært plaget med svevealger i det så sikten er rett ut sagt jxxlig.
I går sluttet eheim 2028 pumpen å virke og nå går de stakkars fiskene med 3 innvendige filtere istedet. De innvendige filterene er innkjørt og jeg har ikke målt nitritt foreløpig. Ellers er kh 3og ph 7.6 temp 29 grader. Vannbytte på10 til 20% daglig. Nå som filtreringen er dårlig 2 ganger om dagen.
Det som er hovedproblemet er at fisken ser syk ut. Hannen sturer, spiser ikke og er flekkvis dekket av hvit belegg. Hunnen er mer ute, spiser og har samme men mindre av belegget.
Har tatt bilde, men det er nesten umulig pga svevealgene...
Lurer nå på om dette belegget "bare" er stress. Eller om de er blitt syke og har fått oodium e.l. Hva gjør jeg?
Har mulighet til å flytte dem til ett innkjørt selskapskar, hjørnekaret mitt. Eller til 375 literen som ikke er innkjørt og har 0.3 i nitritt.
Kan også ta ut alt av planter og de fem sneglene i karet og eventuelt medisinere i der. Har flubenol15, esha 2000, prazipro, metro og dewormer liggendes...
Blir så stresset av å se dem slik...., men har ikke gjort noe annet enn vanlig vannbytte og ekstremt lite mat...