Flagellater eller innvollsorm?

Den ene diskusen sturer om dagen og vil ikke ta til seg næring som de andre. Avføringen er gjennomsiktig med noen klumper, men dette gjelder kun denne. Skal jeg medisinere med flubenol eller flagyl? Eller er jeg helt på villspor?

Skal sies at jeg har gjennomført en tilsynelatende velykket prazipro kur, kan det tenkes at immunforsvaret har fått seg en knekk??? Skal kontakte veterinær i mårra, så det hadde vært fin om noen har en formening...

Jeg ville nok settt det hele litt an ørst. Siden en kur med Prazi er gjennomført så kan det hende at discusen haar fått seg en knekk og sliter med ettervirkninger.

Hva med å holde an i en uke der du bytter vann hver dag og sørger for optimale forhold. Hvis det ikke er noen bedring å spore så ghennomfører du en Flubenolkur.

Hvordan ser avføringen nøyaktig ut. Disse klunpene henger de sammen i en "sytråd"?
Det kommer ikke så mye avføring, men det var en lang (les; 3 cm) tynn gjennomsiktig hylse, med en liten klump i enden. Den utfordrer de andre, men så trekker den seg tilbake. Mat vil den ikke ha. Har stussa på den før, tror den er mer omfintlig enn de andre... Den gir meg lettere sjokk innimellom, med å vri på hue, få noen rykninger osv... Men det virker som det er bare den... De andre vokser ifra den, derfor tenkte jeg kanskje det kunne være noe med tarmen? Den puster også rolig...

Vanskelig å si noe eksakt, men hvis fisken har spist og ikke vokser så er det noen andre som stikker av med næringen. Da er veien til innvollsorm kort og Flubenol kan være tingen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap