Discus for første gang, hjelp meg å berge fisken

Heisann Jeg har kjøpt meg nytt kar som skal hentes i slutten av mnd. Der er det to diskus, og de skal bli fraktet 10 minutter. Hva skal jeg gjøre? Både under transport og når jeg kommer hjem? Hva gjør jeg med nytt vann?? Håper du forstår hva jeg mener, trenger all den hjelpen jeg kan få. Tall på ph,kh,gh osv alt sammen... Vær så snill

Mvh Andreas Fredly
Du vil finne informasjon om Diskus [URL=null]http://akvaforum.no/profile.cfm?id=2331[/URL]

Jeg er nybegynner , men det ser ikke lett ut

Det du må gjøre:

- Ta vare på 50 % av vannet fra karret de står i
- Filteret settes i en bøtte med vann under transporten.
- Discusen transporterer du i en kjølebag
- Når du kommer på plass må du få igang filteret snarest mulig. Koble til strøm og la det gå i bøtta slik at du kjøper deg tid. Discusen setter du på badet som du har sørget for at det holder god temperatur. Du har nå to timer til rådighet.
- Sett opp karret og få i gang filter og varmekolbe. Inn med vannet du tok vare på samt fyll opp med friskt vann. Har du mulighet så lagrer du vann på badet over natta(helst med varmekolbe og sirkulasjon i)
- Vannverdier ser du her bort i fra da du må være nøye med å akklimatisere fisken før du har dem over i karret.
- Hvis du klarer å få ned pH er dette en bonus. Gjør dette før du akklimatiserer discusen

Discus er sterke fisk så lenge vannkvaliteten er på topp. PH, kH og gH er ikke så nøye bare forandringen skjer over tid. Nitrit derimot tåler de dårlig så hold vannkvaliteten oppe.
Tilfeldig bekjentskap
© Iselin Alexandersen
Reklame for plussmedlemskap