Discus, og ferie.

Er det slik at discus også klarer seg uten mat like lenge som selskapsfisk? 3-4 uker? Kansje ikke så lenge men.... ?

Voksen discus jeg tenker på nå..
Heldig er det ikke, men noen vil nok overleve.
Forøvrig er det ikke mange akvariefisk som overlever i 3-4 uker uten fôring fra eiers side. 14dager er det mange regner som maks.

Skal også nevne at jeg selv hadde en halvvoksen diskus som gikk til sultestreik. Denne levde på dette viset i 6 uker om jeg husker riktig. Den var riktignok mer passiv enn jeg i snitt er. Men du verden, det var ikke mye igjen av den solide pondussen etter disse ukene...
Jepp, tåler litt mere en jeg trudde da :P Går bra å være bort i en uke da. Sist gang jeg var bort i en uke, fikk jeg noen til å mate fiskene. Matet en gang, jeg hadde lagt fram for i et medesinbeger.
Tetra discusbits i Eheim forautomat fungerer godt når man ferierer fra discus. Stiller man den inn riktig vil fiskene kanskje være enda finere enn da man dro.
Det ble bestilt for akkurat 3 min siden :P

Forautomat
Jbl discusmat
2028

Fikk discusene billig men bestillingen min nettopp, passerte 3 og en halv høvding... :O

Noen som vet hvorfor det står: Fraktkostnad 75.00 nederst på bestillingen? Når det står pakker over 2000,- sendes fraktfritt på siden.
Bestilte på webzoo.

Skjedde med meg også en gang, måtte betale frakt selv om jeg var over den fraktfrie grensa deres. Måtte ringe og kjefte litt på dem, så de ble fint nødt til å trekke det av neste bestilling.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap