"Hyperventillerende", unge discus
Etter å ha slitt med startvansker (med høyt nitritt og gjellemark) har akvariet endelig (!!) kommet i balanse, og jeg kan mate mine fem, fem måneder gamle, discus ofte...
Karet er på 180 l, temperaturen i karet ligger på 29, ventilasjon med luftstein, stor utvendig og samt innvendig pumpe... Allikevel synes jeg pusten går lovlig fort på discusene...
Er det noen som har noen gode tips på hva som kan gjøres?
Karet er på 180 l, temperaturen i karet ligger på 29, ventilasjon med luftstein, stor utvendig og samt innvendig pumpe... Allikevel synes jeg pusten går lovlig fort på discusene...
Er det noen som har noen gode tips på hva som kan gjøres?
Postet 15.11.07 kl 18:15
Postet 15.11.07 kl 18:30
Postet 15.11.07 kl 18:33
"Puls"
Den er hyppigere når de har fått elghjerteporsjonen sin Nå er det en og en halv time siden siste foring og på 10 sekunder telte jeg rundt 15 pust.
Når det gjelder vannbytte har jeg byttet ganske jevnt (ca 30 % daglig) den siste tiden for å overkomme nitritten. Den siste veka har jeg derimot byttet 30 % annen hver dag, og nitritten har holdt seg fin (bank i bordet.
Når det gjelder vannbytte har jeg byttet ganske jevnt (ca 30 % daglig) den siste tiden for å overkomme nitritten. Den siste veka har jeg derimot byttet 30 % annen hver dag, og nitritten har holdt seg fin (bank i bordet.
Postet 15.11.07 kl 18:40
Postet 15.11.07 kl 19:23
Postet 15.11.07 kl 19:27
Postet 15.11.07 kl 19:39
Håkon Berg SundetDen er hyppigere når de har fått elghjerteporsjonen sin:) Nå er det en og en halv time siden siste foring og på 10 sekunder telte jeg rundt 15 pust. Når det gjelder vannbytte har jeg byttet ganske jevnt (ca 30 % daglig) den siste tiden for å overkomme nitritten. Den siste veka har jeg derimot byttet 30 % annen hver dag, og nitritten har holdt seg fin (bank i bordet:).
1,5 slag i sekundet er ikke uvanlig blandt ungfisk.
30% annenhver dag er fin rytme. Bare husk på godt tilpasset mengde med elghjerter slik at dette ikke blir liggende og forpeste vannet.
Postet 15.11.07 kl 22:05
Postet 16.11.07 kl 15:40