Hva slags discus har jeg?

Klarer noen se hva slags discus jeg har?? Vet bildet er dårlig, men det er jammen ikke særlig lett og ta bilde av en discus..
umulig å svare på. Det ser ut som de ikke har farget ut enda, er det ung fisk? Vis ikke så har de full "stress"drakt på seg. Noe som er vanlig vis du nettopp har fått de.

Hvor store er de?
Det er vel kanskje en type alenquer???
Ken Myrseth
umulig å svare på. Det ser ut som de ikke har farget ut enda, er det ung fisk? Vis ikke så har de full "stress"drakt på seg. Noe som er vanlig vis du nettopp har fått de. Hvor store er de?

Tror nok det er en ungfisk ja, den er ikke så veldig stor, er vel en 7-8cm høy.. Fikk de på fredag og de var ikke i god form. Veldig tynne og slappe og den ene klarte seg desverre ikke (Den som døde var litt større, kanskje en 10cm høy..)
Den andre har heldigvis begynt og spise nå så den ser mye bedre ut.. Tror nok den ikke er helt farget ut, den har skiftet farge til litt lysere gul etter den har spist, men med en gang det skjer noe i karet så blir den helt mørk i fargen igjen.. Så tror nok det er stress fargen den har på bildet ja...
Fredly
Det er vel kanskje en type alenquer???

Det er godt mulig det.. Jeg har null peiling på discus så jeg vet ikke.. Derfor jeg la ut bilde=) Men er vel ikke så lett og se hva type det er hvis den ikke er helt utfarget vel????
Sant nok men du kan se hvilken "Art" den hører til
Ikke vondt ment men du ser jo forskjell på en nger og en asiater, selv om de er små:P
hehe ja du har jo rett der.. :P
Synes øynene er store i forhold til kroppen, så de er nok en del eldre enn hva størrelsen på kroppen angår... Støtter alenquer forlsaget...
ENig det med øynenen, iallefall på det siste bildet=)
Jeg og-så det er nok litt eldre diskuser som ikke har fått det som kreves for åfå en fin diskus.
Men får håpe de kommer i form.
Okey.. men da får jeg prøve og få den i form da sånn det blir en stor og fin discus.. Hvor gammel sånn ca tror dere at den er???
Den er umulig å si hvor gammel den er. Beklageligvis vil denne aldri komme til å bli stor og fin. Det den mister i ung alder, vil den aldri klare å ta igjen dessverre. Men får håpe den kan bli frisk, og litt kjøtt på beina. Selv om jeg har en mistanke om at den kommer til mistrives alene. Discus er et flokk dyr.
Uff, det var jo dumt da.. Men skal nå hvertfall prøve å få den opp i vekt, så får jeg se om jeg selger den eller om jeg skaffer meg fler discuser selv.. De er jo ganske tøffe da=)
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap