Nei, discusen min døde=(
Nå har det jeg fryktet mest skjedd.
En av mine 2 større Diskus døde i dag.
Fant den når jeg kom hjem fra jobben, den lå inntil glasset død.
Jeg sjekket først temperaturen i karet, den var på 29, altså normal.
Så tenkte jeg, FAEN det mååå være nitritt.
Tok med en gang en test og den viste 0,000000000.
Så nå skjønner jeg ingen ting. Ph er mere enn normal i forhold til hva den er i kranvannet, nå ligger den tett opptil 7.
Jeg har 1 annen helt lik en(se bilde av de i tråden min) den er også litt Shabby, men tror den overlever.
Har også 8 små diskus, de spiser og ser helt friske ut, noe den siste ikke gjorde(Spiste altså)
Nå er jeg helt fra meg, tok 20% vannbytte med en gang og skal ta 50 i morgen. Men hva har skjedd??
Hjelp meg fort da dette haster veldig.
På forhånd takk
PS: Er en alenquer\brun Discus
En av mine 2 større Diskus døde i dag.
Fant den når jeg kom hjem fra jobben, den lå inntil glasset død.
Jeg sjekket først temperaturen i karet, den var på 29, altså normal.
Så tenkte jeg, FAEN det mååå være nitritt.
Tok med en gang en test og den viste 0,000000000.
Så nå skjønner jeg ingen ting. Ph er mere enn normal i forhold til hva den er i kranvannet, nå ligger den tett opptil 7.
Jeg har 1 annen helt lik en(se bilde av de i tråden min) den er også litt Shabby, men tror den overlever.
Har også 8 små diskus, de spiser og ser helt friske ut, noe den siste ikke gjorde(Spiste altså)
Nå er jeg helt fra meg, tok 20% vannbytte med en gang og skal ta 50 i morgen. Men hva har skjedd??
Hjelp meg fort da dette haster veldig.
På forhånd takk
PS: Er en alenquer\brun Discus
Postet 09.02.08 kl 19:24
Postet 09.02.08 kl 19:27
Målte bare nitritt og PH, ikke KH oh Gh, måler aldri det.
Har jo en oksygenpumpe som går hele tiden da, men vet ikke noe om innholodet generelt.
Men den andre som er stor er heller ikke frisk, men bebbisene er flotte.
Diskusene kom jo forøverig fra en 80 liter og ble gitt bort, så kanskje det er grunnen? De går nå i en 260 liter
Har jo en oksygenpumpe som går hele tiden da, men vet ikke noe om innholodet generelt.
Men den andre som er stor er heller ikke frisk, men bebbisene er flotte.
Diskusene kom jo forøverig fra en 80 liter og ble gitt bort, så kanskje det er grunnen? De går nå i en 260 liter
Postet 09.02.08 kl 19:29
Postet 09.02.08 kl 19:31
Postet 09.02.08 kl 19:33
Endret: 09.02.08 kl 19:34
Postet 09.02.08 kl 21:54
Postet 09.02.08 kl 22:09
Postet 09.02.08 kl 22:13