Liten matlyst hos min discus....

Jeg har to nye discus, ca 10 cm. De er drettet av DiscusGeir og kjøpt på ramses zoo i drøbak.

Den ene spiser bra, den andre spiser ingen ting. er ikke så mye som borti maten. De har nå vært i karet siden onsdag.

Vet de kan være kresne på maten, men hvor lenge går det før den burde begynne å spise? Eller burde jeg returnere fisk som ikke vil spise?

Jeg fôrer med alt en discus måtte ønske seg av mat!!!!!!
Den som ikke spiser, blir den mobbet eller overkjørt av den andre?
nye discus bruker gjerne litt tid til å tilpasse seg omgivelsene i nye kar. det er veldig vanlig at de ikke spiser maten som du gir da. det kan ha flere årsaker men jeg opplevde at de ikke spiste så mye pga at de fikk forskjellig for i forhold til dyrebutikken. men det tok ikke lange tiden før de fikk smaken på oksehjerte så no eter de seg store og fine. forer dem 4 ganger daglig også,

bare husk å slamsug vekk gammel mat om du ikke har andre fisk som tar opp restene og bytt ofte så nitrittverdien ikke stiger til værs.
badat
Den som ikke spiser, blir den mobbet eller overkjørt av den andre?

Nei, ingen blir mobbet og den som ikke spiser svømmer rundt å ser fornøyd ut, bare det at den ikke er int i maten den får.
Karl Andre Sædal
nye discus bruker gjerne litt tid til å tilpasse seg omgivelsene i nye kar. det er veldig vanlig at de ikke spiser maten som du gir da. det kan ha flere årsaker men jeg opplevde at de ikke spiste så mye pga at de fikk forskjellig for i forhold til dyrebutikken. men det tok ikke lange tiden før de fikk smaken på oksehjerte så no eter de seg store og fine. forer dem 4 ganger daglig også, bare husk å slamsug vekk gammel mat om du ikke har andre fisk som tar opp restene og bytt ofte så nitrittverdien ikke stiger til værs.

Jeg tror den etterhvert kommer seg....de er vel ikke så lett å omvende fra det de er vandt til....

De er jo somsagt ganske sære mange ganger disse discus fiskene.....
Tilfeldig bekjentskap
© Janne L.R
Reklame for plussmedlemskap