Discus eggene mugner.
Postet 27.02.08 kl 22:06
Hei.
Om de blir hvite og mugner. Er de som regel ikke bekruktet(blir hvite). Årsak kan være at hannen ikke er klar(kan ta noen mnd). Alternativt kan det være feil osmosetrykk/hardhet i vannet. Hvilket gjør at eggene ikke klarer seg.
Så 1 av 2. La de prøve noen ganger å se om det hjelper. Når de først er igang legger de nok 1 gang i uken.
Lykke til
Om de blir hvite og mugner. Er de som regel ikke bekruktet(blir hvite). Årsak kan være at hannen ikke er klar(kan ta noen mnd). Alternativt kan det være feil osmosetrykk/hardhet i vannet. Hvilket gjør at eggene ikke klarer seg.
Så 1 av 2. La de prøve noen ganger å se om det hjelper. Når de først er igang legger de nok 1 gang i uken.
Lykke til
Postet 27.02.08 kl 22:50
Postet 29.02.08 kl 21:14
Postet 29.02.08 kl 21:23
Slik Ken sier. De dier på foreldrene den første tiden. Etter 7 dager start med å tilsett nyklekket artemia(18 timers klekking , litt havsalt og oksygen i en halvannenliter cola flaske). Det kan du gi så ofte som hver time. Etter 4 uker start med fin hakket oksehjerte. Du kan nå også skille de fra foreldrene.
Lykke til!
Lykke til!
Postet 29.02.08 kl 22:42
Postet 29.02.08 kl 23:05
Endret: 29.02.08 kl 23:05
mona oDet [I]har[/I] forekommet før i historien at to stk hunn-ciklider legger egg sammen også.... (da blir det naturligvis ingenting ut av det ettersom de ikke er befruktet, og alle vil mugne eller bli hvite)
Bra poeng. Utrolig hva 2 damer kan stelle i stand. Man ser som regel rimelig raskt om begge legger egg...
Postet 29.02.08 kl 23:48
Nå ble de kjøpt som lekspar da, og de har hatt kull tidligere, så jeg er ganske sikker på at det er en av hver i begge par.
De har forskjell på "stulken" som mannen min sier.. Det er og forskjell i str på han og ho, større finner, og bredere panne osv.
Det er veldig vanskelig å se når de legger egg, siden eggene er knøttsmå og helt gjennomsiktige.
Og vinkelen jeg ser de i er helt feil, de legger ikke eggene rett foran meg for å si det sånn..
De har forskjell på "stulken" som mannen min sier.. Det er og forskjell i str på han og ho, større finner, og bredere panne osv.
Det er veldig vanskelig å se når de legger egg, siden eggene er knøttsmå og helt gjennomsiktige.
Og vinkelen jeg ser de i er helt feil, de legger ikke eggene rett foran meg for å si det sånn..
Postet 01.03.08 kl 07:36